شمعدان را کجای دکوراسیون داخلی قرار دهیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آینه و شمعدان از گذشته تا کنون در دکوراسیون خانه های ایرانی جا داشته اند. برای آگاهی از محل قرار دادن شمعدان در چیدمان خانه این مطلب را از دست ندهید.
شمعدان

شمعدان

شمعدان یکی از لوازم دکوری منزل محسوب می‌شود که می‌توانید در نقاط مختلف خانه از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و پذیرایی از آن استفاده کنید. با قرار دادن شمع های گوناگون و نورپردازی ملایم نمایی جذاب به وجود آورید. اگر می‌خواهید برای تزیین خانه از شمعدان استفاده کنید ولی نمی‌دانید آن را کجای منزل قرار دهید تا به زیبایی چیدمان کمک کند با این بخش از مجله دلتا همراه شوید.

شمع ها عناصری کوچک هستند که نوری ملایم و لطیف تولید می‌کنند. اما ابعاد کوچک این دکوری های دوست داشتنی سبب نمی‌شود نقش آن ها در دکوراسیون کم رنگ شود. بلکه با انتخاب جا شمعی مناسب و قرار دادن آن در جای صحیح، می‌توانید جلوه ای دلنشین به فضاهای سرد بدهید و به خانه روح ببخشید.

شمعدان

تزیین میز ناهارخوری

اولین و بهترین گزینه ای که به شما پیشنهاد می‌کنیم، تزیین میز ناهارخوری با شمعدان است. شمعدان های چند شعله را برای میزهای بزرگ انتخاب کنید. اگر میز هشت یا دوازده نفره دارید، می‌توانید به صورت قرینه دو شمعدان همسان را در دو طرف میز قرار دهید یا از ترکیب چندین شمعدان با اندازه های مختلف در کنار هم بهره ببرید.

اگر میز ناهارخوری شما کوچک است، یک شمعدان چند شعله با ارتفاع بلند برای تزیین مناسب است. به این صورت روی سطح میز به خوبی روشن شده و مانع انجام فعالیت نمی‌شود.

شمعدان

تزیین شومینه با شمعدان

کانون توجه در دکوراسیون، بخشی است که به طور ناخودآگاه نگاه افراد به سمت آن نقطه جلب می‌شود. تزیین چنین جایی، تاثیر اولیه را بر افراد می‌گذارد و سایر بخش های دکوراسیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شومینه، یکی از کانون های توجه چیدمان است. شمعدان های پایه دار و افقی را بالای شومینه قرار دهید. مدل های افقی امکان استفاده از شمع های متعدد و در نتیجه نور بیش تر را به شما می‌دهد. بهتر است شمعدان های بلند را در بخش های دیگر خانه به کار ببرید، و انواع کوتاه تر را برای این قسمت استفاده کنید.

فانوس تزیینی

فانوس تزیینی

از جدیدترین ترندهای روز، شمعدان هایی به شکل فانوس است که طرفداران زیادی دارد. از این مدل شمعدان، به دلیل طرح فانتزی آن در مراسم های مختلف و مهمانی ها نیز استفاده می‌شود. فانوس های کوتاه برای قرار گرفتن روی میز جلومبلی و کنسول، کانتر آشپزخانه و شلف های دیواری مناسب است. فانوس های بلندتر تا ارتفاع ۸۰ سانتی متر نیز موجود است که می‌توانید آن ها را در کنار چند فانوس کوتاه تر روی زمین قرار دهید.

شمعدان چوبی

شمعدان در بوفه

بوفه معمولا در اتاق پذیرایی و نزدیک میز ناهارخوری قرار دارد. از ترکیب چند شمعدان با سایز های مختلف در کنار هم استفاده کنید و آن ها را در طبقات میانی بوفه قرار دهید. برای داشتن سبکی مدرن و شیک شمعدان های برنزی، نقره ای و طلایی مناسبِ قرار گرفتن در بوفه هستند. رنگ های براق باعث جلب توجه می‌شوند و فضای داخلی بوفه را برجسته می‌کنند.

میز کنسول

شمعدان، همیشه با آینه در ذهن تداعی می‌شود. یک جفت شمعدان، با فرم یکسان را روی میز کنسول، مقابل آینه قرار دهید و چیدمانی قرینه به وجود آورید. بازتاب آن ها در آینه، باعث می‌شود دو جفت شمعدان ببینید و انعکاس نور شمع نیز دو برابر می‌شود و نمای خانه بزرگ تر به نظر می‌رسد.

فراموش نکنید که بخشی از جذابیت شَمعدان ها به شمع های داخل آن است، پس با توجه به طرح و رنگ های موجود در چیدمان، شمعی مناسب تهیه کنید و از زیباییِ پدید آمده لذت ببرید. منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. صلابت 09107342074

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  3. روزبهانی

    ۸ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…