عرق کاسنی برای چی خوبه؟!

۵
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاسنی ؛ گیاهی که گل می‌کارد! البته گل سلامتی. درباره فواید عرق کاسنی چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-عرق-کاسنی

عرق کاسنی آب روی آتش است؛ این بار در میان گیاهان دارویی به سراغ کاسنی و عرق آن آمده‌ایم؛ از خواص عرق کاسنی چه می‌دانید؟ یکی از عرقیات خاص که مثل گل گاو زبان خاصیت آرام بخش دارد؛ عرق کاسنی است؛ کاسنی و به خصوص عرق آن دوست کبد و صفرای شما است؛ مجله دلتا این بار از معجزه کاسنی می‌گوید!

خواص کاسنی

کاسنی چیست؟ 

یک گیاه خاص با گل های آبی و ارغوانی که در قلب مناطق کوهستانی آذربایجان و خوزستان می‌روید. گل، گیاه و عرق آن برای سلامتی بدن بسیار خاصیت دارد. ریشه این گیاه از خانواده قاصدک است که گل های آبی روشن دارد. کاسنی یک گیاه تلخ و  پر فیبر است که برای سیستم گوارش انتخاب مناسبی است.

گیاه کاسنی دو نوع صحرایی ( وحشی ) یا طبیعی و کشت‌ شده دارد که نه فقط در ایران بلکه در کشور های اروپایی و آسیایی هم طرفداران خاص خود را دارد؛ از عصاره گیاه و عرق کاسنی برای مصارف دارویی و پزشکی استفاده زیادی می‌شود؛ با ما همراه باشید تا درباره خواص عرق کاسنی بیشتر بدانید.

ویتامین های عرق کاسنی 

عصاره این گیاه دارویی بسیار پرخاصیت است و ویتامین های زیادی دارد؛ این عرق گیاهی سرشار از ویتامین C است و نوع وحشی آن فسفر و آهن دارد.

کاسنی و عرق آن سرشار از روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، اسید فولیک و همچنین ویتامین های B6 ،C ،E و K است؛ یک گیاه بسیار غنی که می‌توان از آن به صورت دمنوش یا با مخلوط دیگر گیاهان مثل شاتره استفاده کرد.

عرق کاسنی برای چی خوبه؟

خواص عرق کاسنی

همانطور که گفتیم، این گیاه دوست پوست و موی شما است؛ همچنین به عنوان یک جاروبرقی طبیعی معده و کبد شما را پاکسازی می‌کند؛ تا به حال عرق کاسنی خورده‌اید؟ درباره خواص عرق کاسنی چه می‌دانید؟ با ما همراه باشید.

درمان سیروز کبدی

 گیاه کاسنی و به خصوص عرق آن می‌تواند کبد شما و بیماری های مربوط به آن را پاک‌سازی کند؛ درواقع عرق کاسنی سموم را از بدن خارج می‌کند و به این ترتیب التهاب را از بین می‌برد. یک قاشق عرق کاسنی به همراه یک لیوان آب در تصفیه خون و پاکسازی کبد نقش مهمی دارد.

شاید برای شما هم تعجب‌آور باشد که همین تأثیر کوچک روی کبد می‌تواند هورمون های شما را تنظیم کند و در افزایش قدرت باروری و تقسیم کروموزوم‌ های نر و ماده بسیار مؤثر باشد.

گیاه ضد التهاب

عرق کاسنی برای مبتلایان به بیماری نقرس و هپاتیت بسیار مفید است. با مصرف یک لیوان عرق کاسنی در روز بدن خود را در برابر بیماری های عفونی بیمه کنید.

عرق کاسنی یا عرق نعناع؟

به نظر شما چرا این سؤال را می‌پرسیم؟ قطعا یکی از نقاط اشتراک بین این عرق های گیاهی یعنی عرق نعناع و کاسنی خاصیت هضم‌کنندگی آن ها است. عرق کاسنی منبع خوبی از باکتری های مفید به نام اینولین است. این باکتری ها همچنین پروبیوتیک هستند که عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌بخشند، همچنین این گیاه ضد یبوست است.

عرق ضد افسردگی و استرس

عرق کاسنی و گیاه آن یک داروی طبیعی ضد افسردگی و اضطراب است. این گیاه استرس و هورمون های مرتبط با آن را کم می‌کند و ریشه آن خواب‌آور است.

درمان خارش بدن

خارش بدن معمولا به دلیل حساسیت به دارو ها ایجاد می‌شود؛ عرق یا آب کاسنی می‌تواند این مشکل پوستی را درمان کند.

فواید عرق کاسنی

اسفناج یا کاسنی؟

اگر کم خونی دارید، اسفناج را رها کنید؛ کاسنی و عرق آن می‌تواند ذائقه و سبک غذایی شما را تغییر دهد.

کاسنی ؛ گیاه زیبایی پوست و مو

از آنجا که عرق کاسنی و گیاه آن یک ماده ضد التهاب است، می‌تواند منافذ پوست شما را پاکسازی کند و چین و چروک، جوش و آکنه پوست صورت شما را از بین ببرد. ریشه گیاه کاسنی بتاکاروتن دارد که در تولید کلاژن بسیار مفید است و باعث چاقی صورت و جوانسازی پوست می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

چربی سوز شکم و لاغری

حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید که عرق کاسنی مثل عسل، به لیمو، ادویه های لاغری و هزاران ماده غذایی دیگر شما را لاغر کند! کاسنی منبع غنی از فیبر طبیعی است که فروکتوز و اینولین موجود در آن منجر به کاهش هورمون گرلین و کنترل پرخوری و سیری کاذب می‌شود.

ریشه این گیاه ضد نفخ است و به راحتی می‌تواند چربی های دور شکم شما را آب کند؛ بنابراین با عرق کاسنی هم می‌توانید به راحتی وزن کم کنید؛ پس این دمنوش را به رژیم لاغری خودتان اضافه کنید.

تنظیم فشار خون و سلامت قلب

عرق کاسنی دوست قلب شما است؛ این گیاه با آنتی اکسیدان های فراوانش فشار خون را تنظیم کرده و مانع از لخته شدن خون و بی‌نظمی در ریتم قلب می‌شود.

عرق کاسنی و شاتره

ترکیب این دو گیاه دارویی و عصاره و عرق آن ها برای سلامت بدن و به خصوص پوست معجزه می‌کند؛ همانطور که می‌دانید، عامل عفونی و تحریک‌کننده بسیاری از جوش های صورت عملکرد نامناسب کبد است؛ عرق کاسنی به همراه شاتره، خون کثیف شما را پاکسازی کرده و صورت شما مثل آینه صاف و درخشان می‌شود. برای این منظور، بهتر است که روزی ۳ لیوان از این ترکیب جادویی را میل کنید.

طریقه مصرف کاسنی

فواید عرق کاسنی برای زنان

بیماری های زنانه و به خصوص عفونت های شایع آن ها همیشه دردسر ساز و چالش برانگیز بوده است؛ همانطور که گفتیم، عرق کاسنی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان طبیعی است که می‌تواند با سرطان های شایع زنان مبارزه کند. همچنین خانم هایی که قصد لاغر شدن دارند، بهتر است که در میان دمنوش های لاغری از عرق کاسنی هم استفاده کنند؛ این عرق گیاهی به شما احساس سیری می‌دهد.

یکی از مسائل مهم زنان، بارداری و زایمان است؛ البته در دوران بارداری باید مصرف گیاهان دارویی به حداقل ممکن برسد تا خطراتی مثل زایمان زودرس یا سقط جنین برای خانم ها پیش نیاید؛ البته در شرایط عادی و قبل از اقدام به بارداری مصرف این گیاه می‌تواند برای هورمون های زنانه بسیار مفید باشد.

عرق کاسنی برای چی خوبه؟

خواص عرق کاسنی برای مردان

از جمله خواص عرق کاسنی افزایش میل جنسی آقایان است؛ تنظیم و تعادل هورمون های بدن یکی از وظایف کبد است؛ عرق کاسنی با پاکسازی کبد می‌تواند تعداد و حجم اسپرم مردان را افزایش دهد؛ این مسئله در میزان قدرت باروری آقایان تأثیر مستقیم دارد.

دل‌تان می‌خواهد دمنوش کاسنی یا عرق آن را امتحان کنید؟ اصلا کدام یک از گیاهان دارویی و عصاره آن ها را بیشتر دوست دارید؟ منتظر نظرات پزشکی و تجربه های خوشمزه شما هستیم.

۵ دیدگاه

  1. علی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ در ۵:۰۰ ق٫ظ

    خدا به اونهایی بی منت خیر خواه مردمند اجر و پادش الهی نصیبشان کند

    پاسخ

  2. نفیسه

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ در ۲:۴۸ ب٫ظ

    سلامِ؛ سایتتون فوق العادس
    من یه سوالی داشتم که در حین خوندن یه مقاله دیگه درباره عرق شاتره هم برام پیش اومد! از خواص عرق شاتره گفته شده ضد خارش بدن می‌باشد! میخوام بدونم این عرق گیاهی برای این هدف رو چطور باید مصرف کنیم؟
    https://tubagostar.ir/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B9%D8%B1%D9%82-%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D9%87/

    پاسخ

  3. حیدری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. مهدی فراهانی

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…