محله گردی

همه چیز درباره خرید آپارتمان در اختیاریه

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله اختیاریه به اعتبار بالا بودن قیمت خانه و زمین، یکی از محلات اعیان‌نشین تهران محسوب شده و متقاضیان بسیاری را به خود جذب کرده است.
خرید آپارتمان در اختیاریه

اختیاریه در شمال شرقی منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده است و از شمال به بزرگراه صدر، از جنوب به خیابان شهید کلاهدوز، از سمت شرق به خیابان پاسداران و از غرب به بزرگراه کاوه محدود می‌شود. همچنین این محله از شمال با محله قیطریه و رستم‌آباد، از شرق با محله پاسداران، از جنوب با محله دروس و از غرب با محله درب دوم هم‌مرز است. اگر قصد خرید خانه در اختیاریه را دارید در این مطلب با مجله دلتا همراه شوید.

به گزارش مجله دلتا با تقسیم‌بندی محله‌ها در سال ۸۴ اختیاریه، از محله رستم‌آباد جدا شد. این محله به دلیل قرار گرفتن در محدوده شمالی تهران، بسیار خوش آب و هوا است و ساکنان این محله، به طور معمول شاهد بارش سنگین برف در زمستان هستند.

اختیاریه در گذشته

زمین‌های اختیاریه درگذشته جزء زمین‌های دروس بود و با نام حسین‌آباد شناخته می‌شد. در زمان مظفرالدین شاه قاجار، غلامحسین غفاری کاشانی از پیشخدمتان مخصوص و تحصیل‌کردگان قاجاری و ملقب به «صاحب‌اختیار»، زمین‌های حسین‌آباد را از محمودخان قائم‌مقام خرید و زمین‌ها را آباد کرد. از آن پس محدوده این زمین‌ها که در میانه راه روستاهای حسین‌آباد لویزان و رستم‌آباد در شمال دروس قرار داشت، اختیاریه نامیده شد.کاخی که توسط صاحب اختیار، در شمال شرق اختیاریه ساخته شد، اغلب اقامتگاه مشیرالدوله، صدر اعظم ناصرالدین‌شاه بوده‌ است. گفته می‌شود که چون صاحب‌ اختیار عاشق گل مریم بود بنا به دستور او هر سال در تمام باغچه‌های اختیاریه از این گل کاشته می‌شد.

دسترسی به محله اختیاریه

اختیاریه، نام یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های قدیمی در شمال تهران و در این محله است. میدانی به همین نام، خیابان اختیاریه را دو قسمت می‌کند. اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید، اختیاریه هیچ نوع محدودیت ترافیکی ندارد و شامل طرح زوج و فرد نمی‌شود.

سامانه اتوبوس‌رانی تندروی لاله_ پارک‌وی و همچنین اتوبوس‌های عادی پایانه شهید دستواره _ تجریش و سوهانک- سه‌راه ضرابخانه دسترسی به این محله را پوشش می‌دهند.

دسترسی به ایستگاه مترو در این منطقه فقط از خط ۳ مترو، در میدان نوبنیاد در شرق و خیابان قیطریه در غرب امکان‌پذیر است. از ایستگاه شریعتی واقع در خط یک مترو نیز می‌توانید به‌وسیله تاکسی به شرق محله اختیاریه دسترسی پیدا کنید.

مراکز گردشگری

محله اختیاریه به دلیل اینکه روزگاری محل اقامت رجال سیاسی و تردد شاهزاده‌های قجری بوده است خالی از آثار تاریخی نیست. باغ و عمارت خواهر ناصرالدین‌شاه به نام عزت الدوله، باغ و منزل مشیرالدوله وزیر خارجه ایران در دوره قاجار که فرمان مشروطیت نیز در باغ او صادر شد، باغ پسر مشیرالدوله با لقب معتمدالملک، باغ و منزل امین خلوت و منزل امین السلطان و امین الملک همگی از آثار تاریخی اختیاریه هستند.

محله اختیاریه

مراکز ورزشی

مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای اختیاریه در خیابان‌ همای جنوبی، مجموعه باشگاه شهرداری در خیابان همای جنوبی، مجموعه ورزشی امام علی‌(ع) در سه‌راه اختیاریه، مجموعه وزشی کوثر در خیابان شهید رحمانی، باشگاه ورزشی آروشا در خیابان منظریه از مراکز ورزشی اختیاریه بوده و پذیرای ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی هستند.

مراکز تفریحی

سهیل، نگار و ارغوان بوستان‌های محله اختیاریه هستند که با برخورداری از وسایل ورزشی و زمین‌بازی برای کودکان لحظات خوبی را برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کنند. بوستان مازیار در خیابان غیاثوند دارای فضای سبز و وسایل ورزشی بسیار متنوعی است. بوستان سحر نیز یک پارک کم وسعت محلی با وسایل بازی برای کودکان است.

قیمت ملک

محله اختیاریه به اعتبار بالا بودن قیمت خانه و زمین، یکی از محلات اعیان‌نشین تهران محسوب می‌شود و برخورداری از امکانات کامل نیز مزید بر علت شده است؛ بنابراین برای خرید خانه در اختیاریه باید مبلغ قابل توجهی را کنار بگذارید.

دامنه قیمت هر متر مربع آپارتمان با در نظر گرفتن همه عواملی که بر قیمت ساختمان تاثیر می‌گذارد بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان است و برای افرادی که تمکن مالی دارند خرید خانه در اختیاریه به دلیل خوش‌آب‌ و هوایی و دسترسی به امکانات و خیابان‌های مهم یک گزینه عالی به شمار می‌رود. برای اطلاع از قیمت خرید خانه در اختیاریه اینجا کلیک کنید.

محله اختیاریه

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۵۲ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…