وسایل دکوری منزل ؛ ۹ مدل از جذابترین تزیینات خانه

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وسایل تزیینی شامل موارد زیادی می‌شود و از هرچیزی می‌توانید به عنوان دکوری منزل استفاده کنید.
دکوری منزل

دکوری منزل

هیجان انگیز است که چگونه که چگونه وسایل  و لوازم تزیینی کوچک می‌توانند تاثیر شگرفی در زیبایی چیدمان خانه داشته باشند. طراحان داخلی از تاثیر لوازم دکوری منزل از جمله مجسمه، قالی، کوسن، هنرهای دستی، تابلو های هنری، پادری و سایر دکوری ها آگاه هستند، و به خوبی از آن ها استفاده می‌کنند. در این مطلب مجله دلتا، به شما نکاتی را می‌گوییم تا مانند یک طراح داخلی حرفه ای لوازم دکوری را استفاده کنید و دکوراسیون داخلی جذابی داشته باشید.

همانطور که در مطلب “وسایل تزیینی را چگونه در چیدمان منزل به کار ببریم؟” بیان کردیم، لوازم دکوری که باعث شلوغی محیط می شوند حتی اگر گران قیمت باشند دیگر در زیبایی منزل کمکی به شما نخواهند کرد. در انتخاب وسایل تزیینی از سبک مینیمال پیروی کنید. کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. در این جا به چند مدل از استفاده از لوازم دکوری در خانه  اشاره می کنیم.

دکوری چوبی

اگر محیط منزل سرد به نظر می‌رسد و هویت ندارد، پیشنهاد می‌کنیم، لوازم دکوری چوبی را انتخاب و فضای خانه را گرم تر کنید. رنگ قهوه ای چوب، رنگی گرم است که در کنار سبز و زرد ترکیب جذابی ایجاد می‌کند. این سه رنگ جلوه ای از طبیعت را در دکوراسیون تشکیل می‌دهند. چوب در ساخت مبلمان به کار می‌رود و ایجاد تناسب بین اجزا راحت است.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو

چندین آینه به فرم های مختلف، از جمله مربع، دایره و مثلث انتخاب و فرم را در بخش های مختلف خانه تکرار کنید. به این صورت هماهنگی در ذهن بیننده ایجاد می‌شود. آینه ها نه فقط با فرم خود به فضا هویت می‌بخشند، بلکه با بازتاب و انعکاس نور، فضا را درخشان نشان می‌دهند.

نردبان چوبی

نردبان چوبی

نردبان قدیمی را از انبار خارج و آن را رنگ آمیزی کرده و با قرار دادن چند طبقه بین پله ها، آن را به وسیله ای کاربردی و تزیینی تبدیل کنید. گلدان گل، مجله، کتاب یا مجسمه را روی طبقات قرار دهید و در آخر با قرار دادن یک ریسه ال ای دی بین پله ها، کار را تمام کنید.

گلدان

گلدان و گل های آپارتمانی

گل های آپارتمانی نمادی از حیات هستند. گل مصنوعی یا طبیعی خانه را جذاب می‌سازد و وجود آن در دکوراسیون، سبب روح بخشیدن به محیط می‌شود. گلدان های کوچک، رنگی و شیشه ای را روی میز کنسول، کانتر آشپرخانه، میز پاتختی و ناهارخوری قرار دهید. برای قرار دادن گلدان های بزرگ، کنجِ خلوت، پشت پنجره یا بین دو صندلی را در نظر بگیرید.

ظروف تزیینی

ظروف تزیینی

بهترین مکان برای نگهداری بشقاب های گرد و رنگی که دیگر از آن ها استفاده نمی‌کنید اما ظاهر زیبایی دارند، دیوار خالیِ پذیرایی است. گلچینی از ظروف عتیقه، یادگاری و رنگارنگ را به صورت پراکنده روی دیوار نصب کنید.

شمع

شمع و شمعدان

شمع یکی از ابزارهای نورپردازی مصنوعی است. آن را درون شیشه های رنگی، شمعدان های بلند و یا مقابل آینه قرار دهید. گذاشتن شمع جلوی آینه سبب می‌شود نور بازتاب و نمای زیبایی درون آینه ایجاد شود.

کوسن

کوسن

بالشت های نرم و راحت را به چیدمان پذیرایی اضافه کنید و فضایی صمیمانه به وجود آورید. راحت ترین و سریع ترین راه برای افزودن جذابیت به خانه استفاده از کوسن است. به کمک کوسن می‌توانید رنگ، طرح و بافت را به خانه بیفزایید. اگر مبلمانی به رنگ خنثی دارید، رنگ های برجسته و پر رنگ را در نظر بگیرید و برای ایجاد کنتراست از آن ها بهره بگیرید.

نورپردازی

لوازم نورپردازی

یکی دیگر از لوازم دکوری منزل که بسیار کاربردی است و فضا را زیبا می‌سازد لوستر و چراغ آویز است. اگر آشپزخانه شما به صورت جزیره است، از لامپ و چراغ آویزهای فانتزی و چشمگیر برای نورپردازی روی سطح آن استفاده کنید.

دیوارکوب

آویز دیواری

یک دیوار را به عنوان دیوار آکسان در نظر بگیرید. دیوارکوب های متنوع را روی آن آویزان کنید. برای ایجاد جلوه ای برجسته و منحصر به فرد، رنگ های متضاد را در نظر بگیرید. می‌توانید یک دیوارکوب بزرگ را وسط دیوار قرار دهید یا برای بزرگ دیده شدن فضا از ترکیب آویزهای کوچک در کنار هم بهره ببرید.

اگرچه لوازم دکوری منزل فضا را اشغال می‌کنند، اما نمایی فریبنده به چیدمان خانه می‌بخشند. افزدون یک عنصر دکوری به منزل کم هزینه ترین تغییر دکوراسیونی است که می‌توانید انجام دهید و چشم اندازی جدید در خانه پدید آورید. بنابراین با انتخاب مناسب ترین دکوری که با ابعاد منزل و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ است، می‌توانید یکنواختی را از بین ببرید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…