۵ نوع رنگ دیوار برای خانه های شیک

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رنگ دیوار تعیین کننده سایر رنگ های موجود در چیدمان است. هم چنین یکی از کم هزینه ترین روش های تغییر دکوراسیون محسوب می‌شود.
رنگ دیوار

رنگ دیوار

رنگ دیوار بیش ترین تاثیر را در القای حس به دکوراسیون داخلی دارد. دیوارها سطح وسیعی از محیط منزل را می‌پوشانند. بنابراین با انتخاب صحیح، می‌توانید نمای منزل را به کلی دگرگون سازید. با تکیه بر تاثیر روانشناسی رنگ، می‌شود یک خانه کوچک و تاریک را بزرگ، یا یک راهروی عریض را باریک تر جلوه داد. با مجله دلتا همراه شوید تا با هم انواع کاربرد رنگ های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

رنگ دیوار خانه

رنگ یاسی

یاسی، رنگی بسیار روشن است که از ترکیب بنفش با حجم زیادی از سفید به دست می‌آید. این رنگ در سال ۲۰۱۸ به عنوان رنگِ سال برگزیده شد. راز تناسب در چیدمان، پایبندی به یک پالت رنگی مشخص است. چند رنگ را در نظر بگیرید، و از افزودن رنگ های مختلف بدون توجه به سبک دکوراسیون، خودداری کنید. یاسی را در کنار درجه های مختلف رنگ بنفش به کار ببرید و کنتراست به وجود آورید. سفید و طلایی، ترکیب جذابی را در کنار این رنگ تشکیل می‌دهند و نمایی گرم و صمیمانه به منزل می‌بخشند.

سبز آبی

سبز آبی؛ رنگ دیوار اتاق خواب

سبز آبی، یکی از رنگ های سرد به حساب می‌آید که بهتر است آن را در محیط های روشن و بزرگ به کار ببرید تا از از دلگیر و سرد دیده شدن محیط جلوگیری شود. بهتر است با نورهایی به رنگ گرم، مانند لامپ های خورشیدی و زرد، تعادل را در فضا حفظ کنید. رنگ سبز آبی در اتاق خواب، سرویس بهداشتی و اتاق نوزادان کاربرد بیش تری دارد. با ترکیب چند رنگ، هارمونی به وجود آورید. برای تکمیل پالت رنگی دکوراسیون، لوازم داخل چیدمان را از رنگ های سفید، صورتی، یاسی یا یشمی انتخاب کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب

رنگ هلویی

دیوار هلویی رنگ، باعث می‌شود فضا گرم و آرام به نظر برسد. رنگ های هم خانواده هلویی را برای پرده، مبلمان یا فرش در نظر بگیرید و در فضا پیوستگی ایجاد کنید. هلویی رنگی روشن است که می‌توانید در کنار آن، از رنگ های تیره، مانند زرشکی و قهوه ای برای ایجاد کنتراست بهره ببرید. هلویی در کنار رنگ های ملایم، از جمله کرم، بژ، صورتی و نارنجی سبب می‌شود حسی از هیجان و لطافت در دکوراسیون ایجاد شود. استفاده از این رنگ برای دیوار اتاق خواب عروس یا کودک، پذیرایی و آشپزخانه توصیه شده است.

دیوار اتاق خواب

رنگ های تیره؛ رنگ دیوار پذیرایی

اگرچه بیش تر افراد از رنگ های روشن برای رنگ دیوار استفاده می‌کنند، اما نباید از رنگ های پر رنگ و تیره و نقش آن ها در دکوراسیون داخلی غافل شد. با کمی دقت و استفاده صحیح از عناصر طراحی داخلی می‌توانید این رنگ ها را با خیال راحت به چیدمان اضافه و با نورپردازی هوشمندانه و ترکیب رنگ مناسب، تعادل و توازن در دکوراسیون منزل ایجاد کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از افرادی هستید که رنگ های تیره را دوست دارند، یشمی، زرشکی، قهوه ای و سورمه ای را در نظر داشته باشید.

زرشکی

رنگ زرشکی

رنگ زرشکی، هیجانِ رنگ قرمز را با وقاری که از رنگ مشکی به ارث برده است در کنار هم دارد. زرشکی، رنگِ طبیعت نامیده می‌شود. طیف رنگ زرشکی از انواع پر رنگ تا قرمز روشن را شامل می‌شود که بسیاری از گل ها در این بازه رنگی قرار دارند. وجود این رنگ با افزایش ضربان قلب باعث از بین رفتن افسردگی می‌شود و فضا را آرامش بخش می‌سازد. طلایی، قهوه ای و نارنجی در کنار رنگ زرشکی نمایی مجلل و شیک به خانه می‌بخشند.

بهترین رنگِ دیوار

سورمه ای

می‌توانید در دکوراسیون کلاسیک و سنتی رنگ دیوار را از درجات مختلف سورمه ای برگزینید و حتی آن را با کاغذ دیواری سورمه ای بپوشانید. تمام دیوارها را سورمه ای رنگ آمیزی کنید. برای جبران سردیِ رنگ سورمه ای، کفپوش های چوبی یا پرده های قهوه ای رنگ به شما یاری می‌رسانند. با افزودن لوازم و وسایل تزیینیِ سفید رنگ، روشنی را به خانه بازگردانید و با ایجاد کنتراست، یکنواختی را از بین ببرید.

برای داشتن خانه ای آرامش بخش و دوست داشتنی نیاز به پیروی از هیچ قانونی ندارید. موارد گفته شده، تاثیراتی هستند که هر کدام از این رنگ ها در ناخودآگاه افراد به وجود می‌آورند که با دانستن آن ها می‌توانید رنگ دیوار منزل خود را به شکلی خلاقانه انتخاب کنید. شما کدام یک از رنگ های معرفی شده را برای دکوراسیون خانه خود می‌پسندید؟

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  3. شمس

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

    رنگ یاسی و رنگ هلویی بهترین رنگ است ارامش خاصی دارد متشکرم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۳۶ ب٫ظ

      خییییلی نازن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…