اجاره آپارتمان در اقدسیه

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اقدسیه محله شمال شرق تهران که روزگاری رد پای رجال سیاسی دوره قاجار در آن دیده می‌شد، امروز به محله ای برای ساخت آپارتمان های لوکس تبدیل شده است .
اجاره آپارتمان در اقدسیه

اقدسیه از محله‌های شمال تهران است و در همسایگی محله‌های کاشانک، دارآباد، اراج، لارک و جوز درختک قرار دارد. شهرت این محله به برج‌های بلند و لوکس آن است. قیمت ملک در محله اقدسیه به نسبت سایر محله‌های تهران بالا است، اما طرفداران این محله، حتی با بالا بودن قیمت‌ها، راهی برای سکونت در آن پیدا می‌کنند. فکر می‌کنید اجاره آپارتمان در اقدسیه چقدر تمام می‌شود؟

به گزارش مجله دلتا به‌طور معمول واحدهای زیر ۱۰۰ متر مربع در این محله به سختی پیدا می‌شود و خانه‌های با متراژ زیر ۱۰۰ متر هم اغلب در رده چند‌ سال ساخت‌ها قرار می‌گیرند.

اقدسیه در گذشته

نام پیشین اقدسیه قمری حصارملا و اراضی آن متعلق به صندوقدار ناصرالدین شاه بوده است. شاه این زمین‌ها را به یکی از همسران خود به نام امینه اقدس خانم می‌بخشد و کاخی در آن می‌سازد. این محله از قِبل نام همسر ناصرالدین‌شاه به اقدسیه معروف می‌شود. زمین‌های این منطقه در دوره پهلوی اول هم مانند زمان قاجار، به کشاورزی اختصاص پیدا کرد. رضا پهلوی دانشگاه افسری را در اینجا بنا کرد. بعدها با شروع پهلوی دوم و ساخت‌ شهرک صاحبقرانیه، از مساحت اراضی رفته رفته کم شد و با ورود اشراف و اعیان به اقدسیه توجه به ساخت‌وساز در این منطقه بیش از پیش تقویت شد؛ تا جایی که تا انقلاب اسلامی اثری از زمین‌های کشاورزی در این منطقه نماند. آنچه که اکنون از اقدسیه قدیم به جا مانده دهکده اقدسیه با خانه‌های یک طبقه و دیوارهای آجری و کاه‌گلی است که گفته می‌شود در گذشته محل سکونت خدمه باغ اقدسیه بوده است.

محله اقدسیه

دسترسی به محله اقدسیه

اقدسیه (موحد دانش)، سپند، فیروزبخش، امیربهادر، گلستان شمالی (قاسمی) خیابان‌های مهم این محله هستند. خیابان اقدسیه از میدان اراج در شرق آغاز شده و به سه راه اقدسیه (تقاطع خیابان اقدسیه و خیابان پاسداران) در غرب منتهی می‌شود.

محله اقدسیه در شش کیلومتری شرق امام‌زاده صالح تجریش قرار گرفته است. اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید باید بگوییم که این محله نه فقط در محدوده ترافیک قرار ندارد، بلکه با دسترسی به بزرگراه‌های امام علی، صیاد شیرازی، صدر و ارتش؛ رفت‌ و آمد شما را راحت‌تر خواهد کرد.

تا افتتاح ایستگاه متروی اقدسیه که گفته می‌شود تا پایان امسال انجام می‌گیرد، نوبنیاد و قیطریه نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این محله خواهند بود. خطوط اتوبوسرانی میدان ازگل به پایانه تجریش، میدان رسالت به میدان قدس، شهرک صدف به بلوار صبا (متروی قیطریه) و سوهانک به سه راه ضرابخانه شما را به این محله خواهند رساند.

مراکز تفریحی و ورزشی

مجموعه ورزشی نوبنیاد در این محله واقع شده و فضای سبز گسترده‌ای دارد. پارک و بوستان‌هایی از جمله شطرنج، اراج و گلزار نیز در این محله هستند. مجتمع‌های تجاری اقدسیه، مهمترین مراکز تفریحی آن به حساب می‌آیند؛ مراکزی پر از مغازه‌هایی با برندهای لوکس و خارجی و بعضا با قیمت‌های نجومی. رستوران‌‌ها و کافه‌های اقدسیه اغلب قیمت متوسط رو به بالا دارند. رستوران‎ها، اغذیه فروشی‌ها و فست‌فود‌های حاشیه خیابان پاسداران نیز فضای به یاد ماندنی برای شما فراهم خواهند کرد.

محله اقدسیه

مراکز گردشگری

خیابان صحرای غربی که هنوز فضای نیمه سنتی  خود را در میان بخش های مدرن اقدسیه حفظ کرده، یکی از پیاده‌راه‌های مناسب و چشم‌نواز این محله است. مسجد جامع اقدسیه هم بنای شاخص باقی‌مانده از قدیم است که حدودا ۲۰۰ سال قدمت دارد و شکل قدیمی آن حفظ شده است.

اگر در پی نوستالژی‌های تهران هستید، موزه نقشه تهران در اقدسیه به شما کمک خواهد کرد. این موزه که سال ۹۶ افتتاح شده با خرید نقشه‌های قدیمی تهران و ایران، تهران قدیم را به قشنگی روایت می‌کند.

مسجد امام‌حسن مجتبی(ع) جزو مسجدهای بدون گنبد و گلدسته تهران با قدمت بیش از یک قرن است. نصرالله حدادی، نویسنده کتاب «با من به طهران بیایید»، در مورد معماری سقف مسجد گفته است: «برای ساخت سقف این مسجد به رسم قدیم از الیاف خرما استفاده شده است. در قدیم سقف را به ۲ روش می‌ساختند؛ یک نوع توفل بود که تخته‌های چوبی باریک ۵ در تقریبا ۱۰ سانتی‌متر و نازکی ۲ میلی‌متر را با میخ می‌کوبیدند و روی آن را کاهکل و بعد گچ و گِل می‌ریختند. نوع دیگر مانند سقف این مسجد از الیاف بوریاست. ساخت سقف از الیاف بوریا در محله مولوی تهران رایج بود و تا زمانی که‌ الیاف بوریا تازه و سبز بود آن را روی سقف می‌کشیدند و به محض خشک شدن از هم باز می‌شد. بوریا را روی سقف می‌گذاشتند و روی آن گِل می‌ریختند».

قیمت ملک

ویژگی‌های شاخص این منطقه مانند آب‌ و هوای مطلوب، خوش‌نقشه بودن واحدهای مسکونی، قرارگرفتن  در شمال تهران، دسترسی به امکانات ممتاز تفریحی و گردشی موجب شده تا اجاره خانه در اقدسیه ایدئال‌های مستاجران نیمه شمالی تهران باشد. در این محله به‌طور معمول واحدهای زیر ۱۰۰ متر مربع به سختی پیدا می‌شود و خانه‌های با متراژ زیر ۱۰۰ متر اغلب بالای بیست سال عمر دارند. قیمت ملک در این منطقه در بعضی موارد به بیش از ده میلیارد می‌رسد؛ بنابراین برای اجاره آپارتمان در اقدسیه باید حساب و کتاب صفرهای قیمت ملک را از سرتان بیرون کنید.

برای اطلاع از قیمت رهن و اجاره آپارتمان در اقدسیه اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…