تاثیر قیمت بنزین بر بازار مسکن

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که بازار مسکن در چند ماه گذشته شرایط با ثباتی را تجربه کرده، طرح اصلاح قیمت بنزین اکنون نگرانی‌هایی را در خصوص قیمت مسکن ایجاد کرده است.
پیش بینی بازار مسکن

طی چند هفته اخیر، افزایش نرخ بنزین، پیش بینی بازار مسکن را با دشواری روبرو کرده است. در حالی که عده‌ای از کارشناسان، اصلاح قیمتی نرخ بنزین را بی‌ارتباط با هرگونه جهش در بازار مسکن می‌دانند، عده‌ای معتقدند که این اقدام به مرور در ماه‌های آینده تاثیر خود را بر بازار معاملات خواهد گذاشت و مالکان این افزایش را مانند متغیرهای دیگر در حسابرسی خود لحاظ خواهند کرد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد سال ۹۹ قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: با توجه به آنکه در میان حامل‌های انرژی، فقط قیمت بنزین تغییر کرده بنابراین نباید برخی از سازندگان و یا تولید کنندگان مسکن از آن به عنوان بهانه‌ای برای گران کردن قیمت مسکن استفاده کنند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، قیمت مسکن از ابتدای امسال در شهرهای بزرگ با رشد ۱۲۰ درصدی مواجه بوده است و این موضوع باعث شده تا این بازار وارد عمیق‌ترین دوره رکود در ده سال گذشته شود، با چنین جهشی منطقی است که این بازار کشش افزایش قیمت را نداشته باشد، اما قیمت بنزین تا چه مدت بر قیمت مسکن تاثیری نخواهد داشت؟ حسام عقبایی در پاسخ به این پرسش گفت: افزایش نرخ بنزین حداقل تا ۶ ماه آینده تأثیری در تمام بخش‌های مسکن نخواهد گذاشت و بازار در شرایط ثبات قیمتی به سر خواهد برد؛ البته ممکن است برخی از املاک در مناطق مختلف تهران کاهش نسبی را تجربه کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه بازار مسکن تا ابتدای سال آینده رکود غیرتورمی را تجربه خواهد کرد ادامه داد: این شرایط باعث خواهد شد که فروشندگان واقعی وارد بازار مسکن شوند؛ به علاوه فروشندگان واقعی مسکن املاک خود را در این شرایط برای آن که قدرت خرید مردم کاهش یافته سعی می‌کنند با سود کمتری عرضه کنند که همین امر زمینه‌ساز ایجاد رونق در بازار مسکن خواهد شد.

بررسی‌ها پیرامون پیش‌ بینی بازار مسکن نشان می‌دهد که با ثبات بازارهای موازی ارز و سکه در سال ۹۹ قیمت مسکن کاهش چند درصدی را تجربه خواهد کرد. نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز در این خصوص اضافه کرد: این موضوع موجب کاهش سرمایه گذاری در این بازار در مقایسه با سایر بازارها خواهد شد. مردم نگران افزایش قیمت مسکن نباشند چرا که این بازار نه فقط تغییر قیمتی نخواهد داشت بلکه ما شاهد روند نزولی قیمت‌ها در حوزه خرید و اجاره خواهیم بود.

شایان ذکر است طی چند روز گذشته افزایش نرخ بنزین این گمانه را در بین قشر های مختلف جامعه به وجود آورده است که قیمت مسکن دستخوش تغییرات مجدد خواهد شد.

۵ دیدگاه

  1. پویا

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۰۸ ب٫ظ

    اگر نظارت باشه افزایش نخواهد داشت.

    پاسخ

  2. شمس

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

    من فکر میکنم قیمت ها راکد بماند اگر هم تغییر قیم منطقهای داشته باشد مربوط به خانه هایخارج از طرح میباشد

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۷ ب٫ظ

      سپاس از حضور شما در مجله دلتا

      پاسخ

  3. مودت

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  4. روزبهاني

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ب٫ظ

    قیمت بنزین هیچ تاثیر در بازار ملک ندارد ومسکن همچنان رکود وروبه کاهش است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…