5 راهکار که ارزش ملک تان را چندبرابر می‌کنند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، 64 درصد از خریداران در حال حاضر به دنبال خرید خانه‌های هستند که تا حدی هوشمند شده‌اند.
قیمت خانه

با پیشرفت تکنولوژی در جهان، استفاده از گجت‌های پیشرفته به بخشی از زندگی تمام مردم تبدیل شده است؛ صنعت ساختمان نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده بلکه روز به روز بر تعداد تکنولوژی‌های هوشمندسازی خانه افزوده می‌شود. این گجت‌ها هم ظاهر خانه را لوکس و لاکچری می‌کنند و هم میزان راحتی، امنیت و کارایی را نیز افزایش می‌دهند.

بر اساس آمارهای ارائه شده، هوشمندسازی خانه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افزایش ارزش ملک و فروش زودتر خانه هم داشته باشد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، 64 درصد از خریداران در حال حاضر به دنبال خرید خانه‌های هستند که تا حدی هوشمند شده‌اند. همچنین این آمارها نشان می‌دهند که 59 درصد از خریداران دارای فرزند و 47 درصد از خریداران بدون فرزند، هزینه بیشتری برای خانه‌ای با فناوری هوشمند نصب‌شده، پرداخت می کنند.

اکنون چندین دستگاه هوشمند طراحی شده‌اند تا خانه شما را در یک زمان هم جذاب‌تر و هم ایمن‌تر کنند. به عنوان مثال، حتی نصب یک قفل هوشمند می‌تواند به تنهایی باعث افزایش ارزش ملک شود. البته باید گفت که میزان دقیق افزایش ارزش ملک به عواملی مانند نوع و کیفیت تجهیزات هوشمند نصب‌شده و نحوه اجرای سیستم هوشمندسازی خانه بستگی دارد.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های خواهیم پرداخت که می‌توانند خانه شما را لوکس‌تر کنند:

  1. قفل هوشمند در هوشمندسازی خانه

تصور کنید برای باز کردن درب ورودی خانه به‌جای کلید، بتوانید درب خانه خود از با گوشی موبایل خود بازکنید. و یا هنگامی‌که در خانه نیستید، بتوانید از کیلومترها آن‌ورتر درب خانه خود را برای یکی از اعضای خانواده بازکنید. همچنین می‌توانید از این برنامه برای اختصاص و لغو کلیدهای مجازی زمان‌بندی‌شده برای مهمانان یا متخصصان خدمات استفاده کنید.

  1. زنگ‌های تصویری در هوشمندسازی خانه

زنگ‌های تصویری هوشمند یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین تکنولوژی‌های هستند که خانه شما را لوکس می‌کنند. بنابراین اگر یکی از این زنگ‌های تصویری را بر روی واحد خود نصب کنید، مطمئنا می‌توانید ملک خود را راحت‌تر و سریع‌تر بفروشید. این زنگ‌ها قابلیت‌های متعددی دارند که از جمله آنان می‌توان به مواردی چون امکان دیدن تصویر زنده افرادی که پشت درب هستند و یا امکان صحبت با مراجعه‌کنندگان از راه دور، حتی زمانی که در خانه نیستید، اشاره کرد.

زنگ‌های هوشمند پیشرفته حتی توانایی تشخیص حرکت و ارسال هشدار را هم دارند و شما می‌توانید موارد مشکوک را زودتر ببینید و مانع سرقت شوید.

خانه هوشمند

  1. ترموستات‌های صوتی هوشمند

ترموستات‌های صوتی هوشمند از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه کنترل دمای خانه هستند. برخی از ویژگی‌های اصلی این ترموستات‌ها عبارتند از امکان تنظیم دما با فرمان‌های صوتی از طریق دستیارهای صوتی مانند الکسا و دستیار گوگل، قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند و کنترل یکپارچه از طریق اپلیکیشن نصب‌شده در گوشی موبایل و یا تبلت و بهینه‌سازی مصرف انرژی با تنظیم هوشمند دما و خاموش‌کردن سیستم در زمان عدم حضور. این ترموستات‌ها همچنین گزارش‌های دقیق از میزان مصرف انرژی و پیشنهادهایی برای کاهش مصرف را هم به کاربر ارائه می‌دهند.

  1. آشکارساز مونوکسید کربن در هوشمندسازی خانه

آشکارسازهای هوشمند و بی‌سیم مونوکسید کربن از جمله تجهیزات مهم ایمنی در هوشمندسازی خانه هستند که می‌توانند نقش مهمی در حفظ سلامت ساکنین ایفا کنند. این تکنولوژی‌ها، قابلیت شناسایی سریع و دقیق حضور گاز بی‌رنگ و بی‌بوی مونوکسید کربن در محیط خانه را دارند و در موقع خطر هشدار صوتی و گاها تصویری می‌دهند. شما می‌توانید این سیستم را به گوشی هوشمند و یا تبلت و لپ‌تاپ خود متصل کنید که هر زمان بتوانید این هشدارها را دریافت کنید. این تکنولوژی برای افرادی که حیوان خانگی دارند، بسیار کاربردی است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه می‌توان بازار اجاره مسکن را کنترل کرد؟

نصب آشکارسازهای مونوکسید کربن در خانه‌های هوشمند، علاوه بر افزایش ایمنی و آرامش خاطر ساکنین، می‌تواند به افزایش ارزش ملک نیز کمک بزرگی بکند.

  1. هاب مرکزی خانه

هاب مرکزی نقش اساسی در عملکرد یکپارچه و کارآمد سیستم هوشمندسازی خانه ایفا می‌کند. این هاب چند وظیفه اصلی را کنترل و مدیریت می‌کنند که از اصلی‌ترین آنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های هوشمند خانه از طریق پروتکل‌های بی‌سیم
  • دریافت اطلاعات و ارسال پردازش دستورات لازم
  • امکان کنترل تمام دستگاه‌های متصل از طریق اپلیکیشن موبایل
  • ارسال پیامک و تماس
  • دارابودن سنسورهای دما و رطوبت برای گزارش وضعیت کلی ساختمان
  • مجهز به باتری پشتیبان در زمان قطعی برق

در انتها باید گفت این گجت‌ها می‌توانند خانه شما را به یک فضای لوکس و مدرن تبدیل کنند. علاوه بر زیبایی و راحتی، این دستگاه‌ها می‌توانند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش ارزش خانه نیز کمک کنند. البته باید توجه داشت که هرچند هزینه اولیه این تکنولوژی‌ها قابل توجه است، اما در درازمدت می‌توانند ارزش افزوده قابل توجهی برای خانه شما ایجاد کنند.

تعداد کلمات مطلب: 745

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

با متری 17 میلیون تومان در نزدیکی تهران صاحبخانه شوید

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی متوسط قیمت به ازای هرمترمربع در تهران به…