با متری 17 میلیون تومان در نزدیکی تهران صاحبخانه شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید غیرقابل باور باشد که با وجود ارقام سرسام‌آور برای خرید خانه در تهران، بتوان واحدی 100 متری را تنها با پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان در نزدیکی پایتخت صاحب شد.
شهر پرند

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی نهادهای رسمی متوسط قیمت به ازای هرمترمربع در تهران به 87 میلیون رسیده است. بنابراین اگر کسی بخواهد حتی در جنوب کلانشهر تهران واحد 100 متری بخرید باید در حدود 5 میلیارد تومان هزینه کند.

در آمارهای اعلام شده آمده است که در 2 منطقه 18 و 20 تهران، میانگین قیمت خانه به متری 45 میلیون تومان رسیده است؛ یعنی برای خرید آپارتمانی 100 متری در محله‌های مانند یافت آباد و یا شهرک ولیعصر باید بیش از 5 میلیارد تومان پرداخت کرد.

شهر پرند؛ ارزان‌تر از جنوب تهران

این نرخ‌ها باعث شده تا خرید خانه در تهران برای بسیاری از شهروندان به آرزوی محال تبدیل شود. اما در نزدیکی و در حاشیه تهران، آپارتمان‌های با متری حدود 15 تا 17 میلیون تومان در شهر پرند فروخته می‌شوند. بنابراین برای خرید یک خانه 100 متری در این شهر کوچک باید حداقل یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت کرد؛ این رقم 80 درصد کمتر از میانگین قیمت در جنوب شهر تهران است.

به عنوان مثال، یک واحد کلیدنخورده با امکاناتی مثل گاز و هود و آینه‌کاری و شیرآلات در یکی از فازهای پرند متری ۱۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و با احتساب متراژ ۹۰ متری، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون قیمت دارد.

البته گفتنی است، عمده این واحدها در فازهای صفر تا شش پرند قرار دارند و در دیگر فازهای پرند، نرخ‌ها کمی متفاوت است. همچنین بازار اجاره خانه در این فازها هم متفاوت است؛ مستاجران برای رهن و اجاره یک واحد 2 خوابه حدود 100 متری باید 100 میلیون تومان برای ودیعه و بین 2 تا شش میلیون تومان برای اجاره بپردازند.

مطلب پیشنهادی:  میزان عرضه مسکن افزایش یافت

شهر پرند

گران‌ترین خانه در شهر پرند

البته اگر کسی بخواهد آپارتمانی در فاز 2 یا 3 شهر پرند بخرد، با شرایط متفاوت‌تری روبه‌رو می‌شود؛ چراکه این 2 فاز قدمت بیشتری دارند و خانه‌های ویلایی اغلب در این فاز که مرکز شهر هستند، قرار دارند.

شرایط متفاوت‌تری نیز در فاز یک و صفر شهر پرند وجود دارد؛ در حقیقت این 2 فاز مختص خانه‌های شخصی است. اما باید گفت متوسط میانگین قیمت خانه در این 2 فاز، از فازهای 2 و 3 کمتر است.

صاحبخانه‌شدن در نزدیکی تهران

شهر پرند 35 کیلومتر با تهران فاصله دارد و شهروندان می‌توانند از طریق آزادراه تهران-قم و تهران-ساوه رفت و آمد کنند. به همین دلیل بسیاری از شهروندانی که قصد دارند در نزدیکی تهران ‌آپارتمانی برای سکونت یا سرمایه‌گذاری خریداری کنند، می‌توانند با بودجه‌ای بسیار کمتر از خانه‌های پاتیخت در این شهر صاحبخانه شوند.

تعداد کلمات مطلب: 412

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خانه‌های 25 متری، متری چند؟

در نهایت نرخ هر متر از خانه‌‌های 25 متری که قرار بود در منطقه 19 تهران ساخته شود، متری 30 …