دریاچه خودجوش ایران در خرم آباد لرستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه طبیعی کیو یکی از زیباترین دریاچه‌های درون شهری است که در شهر خرم آباد استان لرستان قرار گرفته است.

دریاچه خودجوش ایران، لقبی است که به دریاچه درون‌شهری کیو خرم آباد داده شده است. این دریاچه زیبا در پاییز معمولاً خشک می‌شود اما در زمستان مجدداً آبگیری می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم دریاچه کیو خرم آباد را به شما معرفی کرده و شما را با تفریحات و جاذبه‌های اطراف آن آشنا کنیم.

دریاچه خودجوش ایران

دریاچه کیو یکی از معدود دریاچه‌های درون‌شهری است که در قسمت شمال غربی خرم آباد واقع شده است. وسعت این دریاچه حدوداً هفت هکتار و عمق آن بین 3 الی 7 متر است. آب این دریاچه خودجوش از چشمه سراب کیو و چشمه مخمل‌کوه تامین می‌شود.

دریاچه خودجوش

کیو یا کیا در گویش لری به معنای کبود است و نکته جالب این که قدیمی‌های لرستان، به اینجا سراو کیا یعنی سراب کبود می‌گفتند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه کیو

برای سفر و بازدید از دریاچه خودجوش ایران، بهترین زمان فصل بهار و تابستان است. در زمستان اطراف دریاچه بسیار سرد است و در پاییز هم خبری از آب نیست. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم برای تجربه بهتر در شهریور ماه برای بازدید از این دریاچه به لرستان سفر کنید.

دریاچه کیو

مسیر دسترسی دریاچه کیا

همانطور که گفتیم این دریاچه درون‌شهری است و برای رسیدن به آن، کافیست خودتان را به شهر خرم آباد برسانید. سپس از مسیر خیابان ساحلی خرم آباد به سمت میدان مادر بروید و به تماشای زیبایی‌های دریاچه کیو بنشینید.

تفریحات دریاچه کیو

برای اینکه اوقات خوشی را در کنار این دریاچه خودجوش داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از تفریحات متنوعی که در اطراف آن امکان‌پذیر است استفاده کنید.

  • تفریحات آبی: یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در دریاچه کیو می‌توانید داشته باشید، تفریحات آبی است. در اطراف دریاچه خدمات تفریحی برای اسکی روی آب، شاتل سواری، قایق سواری و جت بات وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.
مطلب پیشنهادی:  20 نشانه نداشتن خط قرمز؛ آیا مرزهای شما کمرنگ شده‌اند؟

دریاچه کیو خرم آباد

  • کمپ و پیک نیک: اطراف دریاچه کیو مانند سایر نقاط لرستان، بسیار سرسبز و زیبا است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی را در اطراف این دریاچه خودجوش به شکل پیک نیک بگذرانید.

اگر دوست داشتید که از منظره‌های سرسبز و دیدنی اطراف دریاچه بهره‌مند شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سمت زیباکنار بروید. ضمن اینکه در اطراف دریاچه یک پارک صخره‌ای نیز وجود دارد که بر روی صخره‌ای نسبتاً مرتفع و مشرف به دریاچه بنا شده است.

آبشار طلایی خرم آباد

در این مقاله از مجله دلتا به شما دریاچه خودجوش ایران را معرفی کردیم که یکی از زیباترین جاذبه‌های درون‌شهری خرم آباد محسوب می‌شود. جاذبه گردشگری دیگری که در درون شهر خرم آباد خودنمایی می‌کند، آبشار طلایی است. آبشار طلایی خرم آباد در فاصله 15 دقیقه‌ای از دریاچه کیو قرار دارد و بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

تعداد کلمات مطلب: 433

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

به دنبال رد پای نوح در دشت مغان اردبیل

دشت مغان یکی از زیباترین دشت‌های ایران است که در استان اردبیل واقع شده است. در این مقاله ا…