این 8 گیاه بدون خاک رشد می کنند

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگهداری گیاهان در خاک برای بسیاری از ما دشوار است و دلیل آن، رعایت اصول خاک خوب شاید باشد. اما با این 8 گیاه که به خاک نیاز ندارند، شما هم می‌توانید از گیاهان نگهداری کنید.
گیاه بدون خاک

گیاه بدون خاک شاید کمی عجیب به نظر برسد و به باور بسیاری از ما، غیرممکن باشد. اما در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 8 گیاه بدون خاک که در آب رشد می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

گیاهان بدون خاک

نگهداری از گیاهانی که در آب رشد می‌کنند به مراتب ساده‌تر است. ضمن اینکه با نگهداری گیاهان در آب، شما شاهد رشد ریشه‌ها هستید و اتفاق‌هایی که باعث آسیب به گیاه می‌شود را می‌بینید.

1. سبزی نعناع

اگر می‌خواهید در خانه گیاه نعناع را داشته باشید تا از آن برای طعم دادن به خوراکی‌های دیگر استفاده کنید، کافیست این روش را انجام دهید.

گیاه بدون خاک

قسمت تحتانی یک نعناع که حدود 4 سانتی متر طول داشته باشد را در یک لیوان کم عمق با آب قرار دهید تا ریشه بیندازد. سپس می‌توانید آن را به یک لیوان بلندتر منتقل کنید و شاهد رشد ریشه‌های آن باشید.

2. سیر

اگر حبه سیر را در آب بیندازید، شاهد رشد ریشه‌های سبز آن بعد از مدت کوتاهی خواهید بود. ضمن اینکه این جوانه‌های سبز قابل خوردن هستند و می‌توانید از آن در سالاد و سس استفاده کنید.

کاشت سیر در آب

3. سبزی ریحان

برای اینکه کنار غذاهایتان از سبزی ریحان استفاده کنید، لازم نیست هر روز آن را خریداری کنید. این تکنیک گیاه بدون خاک را انجام دهید تا یک منبع بی‌پایان سبزی ریحان داشته باشید.

گیاه بدون خاک

یک شاخه ریحان را که حدود 5 سانتی متر طول داشته باشد داخل یک لیوان آب قرار دهید و هر روز، آب لیوان را عوض کنید. بعد از چند روز شاهد رشد ریشه‌های ریحان در آب خواهید بود.

4. گل لاله

بسیاری از افراد فکر می‌کنند گل لاله فقط در باغ و در شرایط عالی قابل رشد و نگهداری است. اما لازم است بدانید که گل لاله را می‌توانید به عنوان یک گیاه بدون خاک، در آب نگهداری کنید.

گیاه بدون خاک

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پیاز گل لاله را در یک لیوان یا گلدان با آب قرار دهید تا ریشه‌های آن رشد کند.

مطلب پیشنهادی:  راز نقاشی ۲۰۰ ساله همه را شوکه کرد

5. گل سنبل

این گیاه بدون خاک با گل‌های ظریف و زیبا را می‌توانید به راحتی در یک لیوان آب نگهداری کنید. برای نگهداری این گل در آب کافیست پیاز آن را داخل آب قرار دهید.

گیاه بدون خاک

6. پاپیروس

پاپیروس یک گیاه شبیه به درخت است که ظاهری بسیار ظریف و نازک دارد؛ ضمن اینکه لازم نیست برای نگهداری از آن، حتماً در خاک کاشته شود. جالب است بدانید که پاپیروس یکی از عضوهای اصلی باغچه ژاپنی است که باعث زیبایی چندبرابر آن می‌شود.

گیاه پاپیروس در آب

برای نگهداری از پاپیروس کافیست یک گلدان آب داشته باشید و یک شاخه از آن را داخل آب قرار دهید. بعد از گذشت چند روز، این گیاه رشد می‌کند و ریشه می‌اندازد.

7. بامبو

یکی از گیاهانی که به سرعت در آب رشد کرده و شما را شگفت‌زده می‌کنند، گیاه بامبو است. این گیاه را می‌توانید در یک گلدان آب قرار دهید و رشد آن را تماشا کنید. ضمن اینکه اگر بامبو را به تعداد فرد نگهداری کنید، شانس در خانه شما را خواهد زد.

گیاه بامبو در آب

8. پتوس

آخرین گیاه بدون خاک این لیست، گیاه پتوس است. نگهداری پتوس در آب سیار راحت‌تر و زیباتر است، اما لازم است که شرایط نگهداری را به خوبی رعایت کنید.

گیاه بدون خاک

برای نگهداری پتوس در آب باید نور غیرمستقیم، دمای معمولی، ظرف شیشه‌ای، آب بدون کلر و املاح فراهم کنید. ضمن اینکه باید حواستان به ریشه‌های گیاه باشد که اگر جلبک گرفت، سریعاً آن را تمیز کنید. در این مقاله به شما 8 گیاه بدون خاک را معرفی کردیم که اکثر آن‌ها فقط به یک لیوان آب برای زندگی نیاز دارند. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم با نگهداری از این 5 گیاه آپارتمانی بنفش رنگ، رنگ و بویی تازه به خانه خود بدهید.

تعداد کلمات مطلب: 609

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…