بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان در سال 2024

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تصمیم برای مهاجرت کاری، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که آینده شغلی شما را دچار تغییر و تحولات عظیمی می‌کند؛ ازاین‌رو باید بدانید که بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند؟ بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان، کانادا، آلمان، استرالیا، هلند و انگلیس هستند. هرکدام از این کشورها مزایای منحصربه‌فردی را برای مهاجرت کاری دارند و افراد باید براساس اولویت‌ها و حوزه شغلی موردنظرشان یکی از این کشورها را برای مهاجرت انتخاب کنند.در این مطلب به‌طورکامل به بررسی مزایا هرکدام از این کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان در سال ۲۰۲۴ پرداخته‌ایم.
بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کانادا؛ بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

کانادا بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است که بازار کار قوی و پررونقی دارد. این کشور بالاترین حداقل دستمزد را بین کشورهای آمریکای شمالی دارد. همچنین کانادا میانگین حقوق خوب و قابل قبولی (حدود ۶۰ هزار دلار کانادایی) را برای کارکنان مشاغل مختلف در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته است.

کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی کار قصد دارد در سال ۲۰۲۴ از طریق برنامه اکسپرس اینتری و برنامه نامزدی استانی، به ۴۸۵ هزار مهاجر دعوت‌نامه اقامت دائم را ارائه دهد. در کشور کانادا فرصت‌های کاری بسیاری در مشاغل حوزه بهداشت و درمان، مهندسی، فناوری اطلاعات، فروش و مدیریت کسب‌وکار وجود دارد.

متقاضیان ویزای کاری کانادا می‌توانند با دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی اقدام به دریافت ویزای کاری کانادا کنند. دریافت جاب آفر فقط مختص به کشور کانادا نیست و کشورهایی مانند آلمان و هلند و بسیاری از کشورها جاب آفر را به مهاجرین ارائه می‌دهند. همچنین کشور دبی نیز امکان دریافت جاب آفر دبی را برای مهاجرین فراهم کرده است.

بررسی کانادا به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری

آلمان؛کشوری با امکان دریافت ۳ نوع ویزای کاری برای ایرانیان

آلمان به دلیل پیشرفت تکنولوژی یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری متخصصان ایرانی است. بیشترین بازار کاری که برای متخصصان وجود دارد در زمینه مشاغلی مانند مهندسی، فناوری اطلاعات و انرژی‌های تجدیدناپذیر است. همچنین مشاغل حوزه بهداشت و درمان، ساخت‌وساز و مالی ازجمله شغل‌های پرطرفدار در کشور آلمان هستند که تقاضای بسیاری برای آن‌ها وجود دارد.

نرخ بیکاری در آلمان در سال ۲۰۲۴ حدود ۵.۸٪ است که آلمان را به یکی از بهترین کشورها با اقتصاد قوی برای مهاجرت تبدیل کرده است. برای دریافت ویزای کاری آلمان می‌توان از ۳ روش ویزای جست‌وجوی کار، دریافت جاب آفر یا گذراندن دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان اقدام کرد. برای اطلاع از شرایط کار در آلمان برای ایرانیان باید بگوییم، متاسفانه در سال‌های اخیر ویزای جست‌وجوی کار به ایرانی‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ ازاین‌رو برای دریافت ویزای کاری باید از دو روش ویزای جاب آفر یا گرفتن مدرک آوسبیلدونگ آلمان اقدام کنند.

استرالیا؛ امکان دریافت ویزای کاری موقت و دائم برای ایرانیان

استرالیا به دلیل سبک زندگی آرام و اقتصاد قوی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبن استرالیا فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه مشاغلی مانند فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی و مالی ارائه می‌دهند. این کشور به اتباع خارجی ویزای موقت کاری یک ساله را ارائه می‌دهد. همچنین استرالیا برای افرادی که در سیستم SkillSelect قبول شدند، ویزای کاری صادر می‌کند.

هلند؛ مقصدی محبوب برای مهاجرت با کم‌ترین نرخ بیکاری

هلند به دلیل کیفیت زندگی بالا، تعادل بین زندگی و کار و اقتصاد قوی، بهترین کشور برای کار در سال ۲۰۲۴ است. هلند با تمرکز قوی روی انرژی و محیط زیست پاک، بهترین کشور برای یافتن کار در زمینه فناوری و انرژی محسوب می‌شود. شاخص بسیار پایین نرخ بیکاری در کشور هلند (۳.۶٪) و امکان دریافت ویزای کاری موقت یکساله هلند، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. میزان حقوق دریافتی در کشور هلند بسیار بالاست ( متوسط حقوق ماهانه حدود ۴۲۰۰ یورو) البته به همان مقدار، میزان هزینه‌های زندگی مانند اجاره خانه (بین ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو) و پرداخت قبوض (۲۱۳ یورو) در این کشور نیز بالا خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  7 اشتباه رایج آرایشی که سن شما را بالاتر نشان خواهد داد

انگلستان؛ مقصدی برای مهاجرت کاری با اقتصاد قوی

بریتانیا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد و به دلیل رنکینگ بالای دانشگاه‌ها و کیفیت آموزشی بالای خود در جهان شهرت دارد. این کشور فرصتی را برای دانشجویان بین‌المللی مقاطع کارشناسی و ارشد فراهم کرده است؛ دانشجویان دوسال پس از تحصیل در این کشور فرصت دارند تا در شغل مرتبط با رشته خود مشغول به‌ کار شوند.

انگلستان فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه درمان و مراقبت‌های بهداشتی، بانکداری و مالی، فناوری اطلاعات و ساخت‌وساز برای مهاجرین دارد. درصورتی‌که مهاجران در کشور انگلستان تحصیل نکرده باشند، امکان دریافت ویزای کاری آن‌ها از طریق دریافت جاب آفر فراهم است؛ دریافت جاب آفر کشور انگلیسی کمی سخت‌تر از سایر کشورها خواهد بود.

بررسی مهاجرت کاری ایرانیان به انگلیس

دریافت مشاوره؛ مطمئن‌ترین روش به‌منظور انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

ازآن‌جایی که تعیین کشور برای مهاجرت می‌تواند برای همیشه سرنوشت شما را تغییر دهد؛ باید به‌صورت هوشمندانه به انتخاب کشور برای مهاجرت کاری بپردازید. به‌طورکلی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان در سال ۲۰۲۴ شامل کشورهای کانادا، آلمان، هلند، انگلیس و استرالیا هستند. هرکدام از این کشورها بازار کار پررونقی را برای مشاغل مختلف دارند.

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از اینکه براساس شغل و رشته تحصیلی شما کدام کشور برای مهاجرت مناسب‌تر خواهد بود، دریافت مشاوره از موسسات معتبری مانند هرمس اپلای است. درنتیجه با دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه بهترین مسیر مهاجرت کاری را برای زندگی خود انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 756

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

سئو سایت املاک چگونه است؟

روزانه افراد بی‌شماری برای اجاره، خرید، فروش و رهن املاک از طریق گوگل اقدام می‌کنند. از آن…