مراقبت های بعد از تزریق ژل لب چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا می‌دانستید رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب در ماندگاری و دریافت نتیجه مثبت تاثیر دارد؟ با انجام دستورالعمل‌ها و پرهیز از یک سری از انجام دادن کارها، از ریسک بروز عوارض جانبی تزریق ژل کاهش می‌دهید. این توصیه‌ها شامل پرهیز از مصرف داروهای خاص، استعمال سیگار و مصرف الکل، خودداری از ورزش‌های سنگین طی مدت زمان مشخص، استفاده از داروهای مسکن و سایر عوامل مراقبتی است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت تا نتیجه‌ای مثبت از تزریق دریافت کنید و دوره نقاهت تزریق ژل را به‌خوبی سپری کنید.
بررسی مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

آیا می‌دانستید رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل لب در ماندگاری و دریافت نتیجه مثبت تاثیر دارد؟ با انجام دستورالعمل‌ها و پرهیز از یک سری از انجام دادن کارها، از ریسک بروز عوارض جانبی تزریق ژل کاهش می‌دهید. این توصیه‌ها  شامل پرهیز از مصرف داروهای خاص، استعمال سیگار و مصرف الکل، خودداری از ورزش‌های سنگین طی مدت زمان مشخص، استفاده از داروهای مسکن و سایر عوامل مراقبتی است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت تا نتیجه‌ای مثبت از تزریق دریافت کنید و دوره نقاهت تزریق ژل را به‌خوبی سپری کنید.

استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق ژل در لب

در بسیاری از مواقع بعد از تزریق ژل، احتمال تورم و کبودی وجود دارد. برای کاهش این عارضه دو الی سه روز به‌مدت 5 الی 10 دقیقه از کمپرس یخ یا سرد روی لب‌هایتان استفاده نمایید.

اگرچه این حالت پس از 24 الی 48 ساعت از بین می‌رود. اما توصیه می‌شود برای تسکین و به‌حداقل رساندن خطر کبودی، در ناحیه درمان از کمپرس‌های سرد استفاده کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که به‌طور مستقیم از یخ، روی لب استفاده نکنید، زیرا این کار باعث افزایش التهاب و ورم خواهد شد.

استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق ژل برای کاهش تورم و التهاب

بعد از تزریق لب تا 24 ساعت از محصولات فعال بهداشتی خودداری کنید!

حتما از استفاده از محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید، کلیکولیک‌ها، بتا هیدروکسی اسید و ریتونید‌ها  تا 24 ساعت خودداری کنید، زیرا این مواد‌هاا غنی‌از ترکیبات اسیدی و فعال است و استفاده از آن ناحیه درمان را دچار التهاب خواهد کرد.

اگر به‌طور روزانه از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنید در مورد برند و ترکیبات آن با پزشک مشورت کنید تا راهمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد. کلینیک تخصصی الف نه‌تنها از قیمت بوتاکس و فیلر مناسبی برخوردار است، بلکه همه مراقبت‌های ویژه قبل و بعد از تزریق را به شما توصیه می‌کنند.

خودداری از فعالیت‌های بدنی سنگین بعد از تزریق ژل لب

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب، پرهیز از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سنگین، دویدن یا حرکات چهره که منجر‌به کشیدگی و تحریک ناحیه لب‌ها می‌شود، خودداری کنید.

خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی تا 2 الی 3 روز به کاهش التهاب و بهبود روند درمان کمک خواهد کرد. شما می‌توانید بعد از گذشت 4 تا 5 روز به‌تدریج فعالیت‌های ورزشی را انجام دهید. اگر از ورزش‌های سنگین خسته شدید و به درگیر این هستید که بدون ورزش چگونه باسن خود را کوچک کنیم، می‌توانید روش‌های موضعی نوین و سریع مانند ترواسکالپ را انتخاب کنید.

خودداری از مصرف داروهای ضد‌التهاب؛ مراقبت های بعد از ژل لب زدن

بعد از تزریق ژل لب از مصرف داروهای ضد‌التهاب غیر‌استروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن یا آسپرین پرهیز کنید، زیرا این داروها تاثیر منفی در روند التیام و بهبود لب‌ها می‌گذارد. بهتر است حداقل تا دو هفته پس از تزریق لب، از مصرف این داروها خودداری کنید.

در‌صورت وجود درد یا التهاب شدید،استامینوفن یا پاراستامول به‌ میزان دوز توصیه پزشک قابل استفاده است. پس از گذشت دو هفته می‌توانید با تایید پزشک از داروهای ضد‌التهااب استفاده نمایید تا روند بهبودی لب‌ها به‌خوبی پیش رود.

مطلب پیشنهادی:  اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟ + مشاوره طلاق

مصرف دارو با تجویز پزشک بعد از تزریق ژل به لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب در مورد نحوه مسواک زدن

مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب باید با احتیاط انجام شود. در روزهای اول پس از تزریق، بهتر است از مسواک زدن خودداری شود تا از وارد شدن فشار و آسیب به ناحیه تزریق شده پیشگیری شود. پس از گذشت 2 الی 3 روز و کاهش التهاب و درد، مسواک زدن لب‌ها با احتیاط کامل، امکان‌پذیر است.

به جای استفاده از مسواک زدن لب‌ها، می‌توانید از دستمال مرطوب یا پنبه برای تمیز کردن لب‌ها استفاده کرد. اگر علاوه‌بر انجام عمل‌های زیبایی برای صورت، قصد داشتن اندامی باریک و خوش‌فرم دارید، می‌توانید از دستگاه ترواسکالپ بهره‌مند شوید که پرداخت هزینه هر جلسه ترواسکالپ بستگی به میزان چربی‌های شما دارد.

بعد از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

علاوه‌بر پرهیز از ورزش، مصرف داروهای ضد‌التهاب و سایر مراقبت های بعد از تزریق ژل لب اشاره شده، باید برخی از نکات مهم را برای اثر‌گذاری صحیح تزریق لب رعایت کرد؛ این نکات عبارت‌اند از:

  • تا چند روز اول بعد از تزریق ژل به لب‌ها، از هر‌گونه فشار و ماساژ لب خودداری کنید.
  • توصیه می‌شود حداقل 24 ساعت بعد از تزریق، استراحت کنید و از هر‌گونه فعالیت شدید پرهیز نمایید.
  • پرهیز از آرایش کردن ناحیه درمان تا 24 ساعت برای ریکاوری پوست
  • از مصرف الکل به‌مدت یک تا دو روز پس از تزریق لب خودداری نمایید.
  • از داروهای رقیق‌کننده خون نیز به‌مدت 24 الی 48 ساعت خودداری شود.

همچنین در 24 ساعت اول از مراجعه به استخر و سونا پرهیز کنید و روی ناحیه درمان هیچ فشاری وارد نکنید. در هنگام خوابیدن در طول شب نیز سعی کنید به پشت بخوابید تا فشاری به ناحیه لب وارد نشود.

تزریق بهترین برند بوتاکس و فیلر در کلینیک تخصصی الف

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب تاثیر مفیدی در نتایج و کاهش عوارض جانبی دارد. این مراقبت‌ها شامل استراحت کافی، استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم، پرهیز از فعالیت‌های سنگین، خودداری از مصرف خودسرانه داروهای ضد‌التهابی و رقیق‌کننده خون و سایر نکات مراقبتی که در این مقاله شرح شده است.

انجام تزریقات زیباییی در کلینیک الف توسط متخصصانی ماهر انجام می‌شود، کهه باعث می‌شود نتایجی دقیق و مطابق با انتظارات شما در صورت حاصل شود. برای بهره‌مندی از بهترین مواد و دریافت نتیجه دلخواه، کلینیک الف منتظر شماست.

تعداد کلمات مطلب: 887

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

بهترین زیر سازی آرایش برای یک آرایش تمیز و بی نقص

لازمه داشتن یک میکاپ عالی و تمیز، زیرسازی مناسب برای پوست است. عوامل بسیاری برای انجام یک …