ناخن های محکم و بلند با راهکارهای خانگی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با ایجاد روتینی منظم و پایبندی به آن، به زودی شاهد تغییرات مثبت در ناخن‌های خود خواهید بود.
ناخن های محکم و بلند

ناخن های محکم و بلند داشتن از آرزوهای بسیاری از افراد است، اما رسیدن به آن نیازمند رعایت نکات و اصول خاصی است. در این مقاله از مجله دلتا، به بررسی نکات و راهکارهایی می‌پردازیم که ناخن های محکم و بلند به همراه دارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با آموزش مانیکور کردن ناخن‌ها در خانه، ناخن‌هایی مرتب داشته باشید.

تغذیه مناسب

سلامت ناخن‌ها، ارتباط مستقیمی با رژیم غذایی شما دارد. با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند بیوتین، پروتئین و امگا3 می‌توانید به تقویت و رشد ناخن‌ها کمک کنید. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم تخم‌مرغ، آجیل، دانه‌ها و سبزیجات برگ‌دار را که دارای ویتامین E هستند را مصرف کنید.

مرتب نگه داشتن کوتیکول‌ها

پوست نازک اطراف ناخن که به آن کوتیکول می‌گویند، در محافظت از ناخن‌های درحال رشد تاثیر به‌سزایی دارند. مرطوب نگه داشتن آن‌ها با استفاده از روغن، به شما کمک می‌کند تا ناخن‌های محکم و بلند داشته باشید.

مرتب نگه داشتن کوتیکول‌ها

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده منظم از روغن‌هایی مانند نارگیل، جوجوبا، هسته انگور و آرگان را در برنامه داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم از برش دادن کوتیکول‌ها خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند به رشد ناخن آسیب بزند.

استفاده از محصولات ملایم

استفاده از لاک پاک‌کن‌های حاوی استون و محصولات شیمیایی قوی، ممکن است باعث خشکی و شکنندگی ناخن‌ها شود. در این مورد توصیه می‌کنیم از لاک پاک‌کن بدون استون و محصولاتی که از مواد ملایم‌تری دارند استفاده کنید تا سلامت ناخن‌ها حفظ شود. همچنین توصیه می‌کنیم از لاک‌های فاقد مواد شیمیایی مضر استفاده کنید.

تقویت کننده ناخن برای ناخن های محکم و بلند

از تقویت‌کننده‌های ناخن برای استحکام و حفاظت از ناخن‌ها کمک بگیرید. این محصولات به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کنند و از ناخن‌ها در برابر آسیب‌های روزمره محافظت می‌کنند. لازم به ذکر است که باید دقت کنید که از محصولات بدون فرمالدهید استفاده کنید تا به مرور زمان، دچار شکستگی ناخن نشوید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه 5 تونر خانگی با مواد طبیعی

آسیب‌های طبیعی

برای اینکه از آسیب به ناخن‌ها در زمان انجام کارهای خانه یا استفاده از مواد شوینده قوی جلوگیری کنید، بهتر است از دستکش استفاده کنید. این کار مانع از تماس مستقیم ناخن‌ها با مواد شیمیایی مضر می‌شود و دچار تغییر رنگ یا شکستن ناخن‌ها نمی‌شوید. همچنین استفاده از ناخن به عنوان ابزار برای باز کردن اشیا باعث آسیب و شکستن آن‌ها می‌شود.

آسیب به ناخن

استراحت دادن به ناخن‌ها

استفاده مداوم از لاک ناخن می‌تواند به آن‌ها آسیب رسانده و ضعیف کند. بنابراین برای حفظ سلامت ناخن‌ها، هر از گاهی به آن‌ها استراحت بدهید و لاک نزنید. این کار به ناخن‌ها فرصت نفس کشیدن و بهبود می‌دهد.

با رعایت این نکات که در این مقاله از مجله دلتا به شما گفتیم، می‌توانید ناخن های محکم و بلند داشته باشید. تغذیه مناسب، مراقبت‌های روزانه و استفاده از محصولات ملایم به همراه تقویت‌کننده می‌تواند به شما ناخن‌های رویایی به ارمغان آورد.

تعداد کلمات مطلب: 458

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

سوئیس ایران کجاست؟

دشت هلن در چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی رشته کوه‌های زاگرس، منطقه محافظت شده‌ای است که ب…