درمان قطعی ریزش مو در تابستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با راهکارهای طبعی و به راحتی در خانه، از شر ریزش مو در تابستان خلاص شوید.
ریزش مو در تابستان

ریزش مو در تابستان، یکی از موارد شایعی است که با گرم شدن هوا شاهد آن هستیم که به این حالت، ریزش موی فصلی نیز گفته می‌شود. معمولا موها در تابستان دچار ریزش می‌شوند و اگر در حد 100 تار مو در روز باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما بیشتر از این حد باید مورد بررسی قرار بگیرد و درمان شود. اگر احساس می‌کنید این روزها موهایتان بیشتر از حد طبیعی می‌ریزد، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی راه‌های درمان ریزش مو در تابستان بپردازیم.

ریزش مو در تابستان

علت ریزش مو در تابستان

کم آبی، یکی از دلایل شایع ریزش مو در فصل تابستان است، از طرفی، تابش مستقیم نور خورشید باعث می‌شود تا مو رطوبت از دست دهد و خشک شود و خود تعریق نیز می‌تواند مزید بر علت باشد، چرا که عرق حاوی نمک، اوره و مواد آنتی باکتریال است که می‌تواند محلی شود برای تجمع قارچ و باکتری و در نهایت ریزش مو.

دیگر دلیل مهم می‌تواند این باشد که در فصل‌های گرم، بیشتر استحمام می‌کنیم و یا برخی عادت دارند استخر بروند، که همین مرطوب شدن مو و شانه زدن مو در همین حالت، می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

روش‌های موثر در درمان ریزش مو در تابستان

از جمله اقدامات موثر در کاهش و رفع ریزش مو در تابستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماساژ کف سر با روغن نارگیل

روغن نارگیل، یکی از روش‌های موثر در جلوگیری در رفع ریزش مو در تابستان است که ماساژ این روغن بر روی کف سر، کمک می‌کند تا خونرسانی بهتر انجام شود و شاهد رشد موی جدید خواهید بود. توصیه می‌شود این روغن را سه بار در هفته و یک شب تا صبح روی مو بزنید و روز بعد با استفاده از شامپوی مناسب بشویید تا نتایج بهتری حاصل گردد.

مطلب پیشنهادی:  شهر سرکه ایران کجاست؟

ریزش مو در تابستان

  1. استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا را می‌توانید در دو حالت استفاده کنید. خود آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل وسط آن را روی پوست سر بزنید که این کار باعث می‌شود از میزان خشک شدن مو نیز کاسته شود. در حالت بعدی، نوشیدن آب آلوئه ورا، به تقویت موها کمک می‌کند و به مرور، شاهد کم شدن ریزش موهایتان نیز خواهید بود.

  1. عدم استفاده از وسایل حرارتی

تا جایی که می‌توانید از وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار در فصل گرما خودداری کنید، چرا که با این کار نه تنها فولیکول‌های مو آسیب می‌بیند، بلکه دچار ریزش مو هم خواهید شد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در تابستان، پوست سر را تمیز و خشک نگه دارید.

  1. استفاده از نرم کننده مناسب

اگر می‌خواهید به درمان ریزش مو در تابستان کمک کنید، نرم کننده طبیعی را در خانه و با ترکیب تخم مرغ و سرکه سیب، بسازید. نرم کننده بعدی می‌توان شامل ترکیب روغن زیتون به همراه عسل باشد که باید مواد را خوب هم بزنید و مایه خمیری شکل را روی پوست سر بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه، با استفاده از شامپوی مناسب بشویید.

  1. آبرسانی به موی سر

برای آبرسانی بهتر مو و پیشگیری از ریزش مو در تابستان، حتما رژیم غذایی سالمی داشته باشید و تا جایی که می‌توانید آهن، روی، زینک و ویتامین مصرف کنید. به علاوه اینکه، مصرف 8 لیوان آب در طول روز به شدت توصیه می‌شود.

 

تعداد کلمات مطلب: 534

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

آموزش ساخت بالم لب در خانه

ساخت بالم لب، یکی از اقداماتی است که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید و لب‌ها را نرم …