راهکارهای عالی برای کاهش مصرف برنج + 3 جایگزین سالم

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با کاهش مصرف برنج علاوه بر لاغری، بدنی سالم خواهید داشت.
کاهش مصرف برنج

اگر به دنبال کاهش مصرف برنج هستید و راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اید، این مقاله مجله دلتا حتماً به شما کمک خواهد کرد. لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از برنج می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند افزایش وزن و بالا رفتن سطح قند خون شود.

کاهش تدریجی میزان مصرف

اگر قطع کردن ناگهانی برنج برای شما دشوار است، کم کم میزان مصرف برنجتان را کاهش دهید. برای مثال اگر در هر وعده غذایی یک یا چند فنجان برنج میل می‌کنید، آن را به کمتر از یک فنجان در هر وعده برسانید و سپس به تدریج قطع کنید.

کاهش مصرف برنج

افزودن فیبر به وعده‌ها

از مواد غذایی فیبردار مانند سبزیجات و حبوبات استفاده کنید و به وعده‌های غذایی اضافه کنید. این مورد باعث می‌شود تا کاهش تاثیر قند برنج بر سطح قند خون را متوجه نشوید و احساس سیری بیشتری داشته باشید.

چربی‌های سالم

برای پخت برنج از چربی‌های سالم مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. استفاده از چربی‌های سالم باعث کاهش سرعت جذب کربوهیدرات‌ها می‌شود و سطح قند خون را متعادل نگه می‌دارد.

اضافه کردن سبزیجات

استفاده از سبزیجات مختلف به عنوان جایگزین برنج می‌تواند به کاهش مصرف برنج کمک کند. سبزیجاتی مانند اسفناج، کدو و بادمجان می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد.

مصرف بیشتر سبزیجات

جایگزین‌های سالم

جایگزین‌های بسیاری برای برنج وجود دارد که به کاهش مصرف کربوهیدرات کمک می‌کنند و سیرکننده هم هستند.

برنج گل کلم

اصلی‌ترین مزیت استفاده از برنج گل کلم برای کاهش مصرف برنج، میزان کالری دریافتی استکه به نسبت برنج سفید دارد. درواقع یک پیمانه برنج گل کلم فقط 25 کالری و 5 گرم کربوهیدرات دارد؛ درحالی‌که برنج سفید 200 کالری و 45 گرم کربوهیدرات دارد.

مطلب پیشنهادی:  قوانین تضمینیNLP برای دستیابی به اهداف

برنج گل کلم

کینوا

مینوا به عنوان بهترین جایگزین کاهش مصرف برنج شناخته می‌شود. این دانه گیاهی از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون، قند و سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه خواص بسیار زیادی دارد که پیشنهاد می‌کنیم مقاله 5 خاصیت کینوا که شما را از بیماری نجات می‌دهد را مطالعه کنید.

کینوا

برنج بروکلی

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C، ویتامین K، فیبر، فولات، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. مصرف کلم بروکلی برای کاهش مصرف برنج، شما را از بیماری‌های قلبیف سرطان، دیابت و سایر بیماری‌های مزمن دور نگه می‌دارد.

برنج کلم بروکلی

با اجرای این راهکارها می‌توانید مصرف برنج خود را کاهش داده و بدنی سالم داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم با کاهش مصرف برنج، مصرف سایر کربوهیدرات‌ها مانند پاستا و ماکارونی را افزایش ندهید. ضمن اینکه بهتر است برای ترک کردن برنج، حتماً مورد شماره اول را اجرا کنید.

تعداد کلمات مطلب: 411

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

4 جاذبه گردشگری تویسرکان شهر گردوی ایران

در 60 کیلومتری همدان، چهارمین شهر بزرگ این استان یعنی تویسرکان قرار دارد و در این مقاله مج…