درمان یک روزه سرماخوردگی در خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تقویت سیستم ایمنی و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، به کمک مصرف پیاز.
درمان سرماخوردگی با پیاز

درمان سرماخوردگی با پیاز، یکی از اقدامات موثری است که به شما کمک می‌کند تا در صورت ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، به سرعت بهبود پیدا کنید. حتما شنیده‌اید که زمانی‌که مبتلا به سرماخوردگی می‌شوید، پیاز را حلقه کنید و در اتاق قرار دهید، اما آیا این کار به بهبود علائم کمک می‌کند؟ ما در مجله دلتا قصد داریم به بررسی درمان سرماخوردگی با پیاز بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

حقایق درمان سرماخوردگی با پیاز

هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، باکتری‌ها و ویروس‌ها وارد بدن می‌شوند و سیستم ایمنی به مقابله با آن‌ها می‌پردازد که این واکنش با علائم مختلفی از قبیل سرفه، تب، سوزش گلو و یا بدن درد همراه خواهد بود. پیاز، یکی از سبزیجاتی است که خاصیت آنتی باکتریال دارد و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و جلوی زنده ماندن ویروس را نیز می‌گیرد.

درمان سرماخوردگی با پیاز

از قدیم گفته شده که یک عدد پیاز خام را در محیط اتاق قرار دهید تا فرد بیمار بهبود پیدا کند. درست است که این کار جنبه علمی ندارد، اما در ادامه شما را با فواید مصرف و درمان سرماخوردگی با پیاز آشنا می‌کنیم.

پیاز چگونه به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند؟

پیاز، سرشار از ویتامین‌ها، سدیم و پتاسیم است و به دلیل اینکه حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است، نقش به سزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع ویروس‌ها دارد.

  • خواص پیاز برای گلو درد و سرفه

در صورتی که با ابتلا به سرماخوردگی با گلو درد و سرفه که بسیار هم آزاردهنده است، روبرو شدید، حتما پیاز مصرف کنید. چرا که پیاز، تحریک موجود در حلق را کاهش می‌دهد و با متعادل کردن میزان رطوبت در حلق، شاهد بهبود علائم خود خواهید بود.

  • خواص پیاز در کاهش التهاب

سرماخوردگی عمدتا با افزایش التهاب در حلق، گلو و بینی همراه است و حتی ممکن است لوزه‌ها هم متورم شوند. مصرف پیاز، باعث می‌شود به سرعت از میزان التهاب در این نواحی کاسته شود و علائم تسکین پیدا کنند.

  • خواص پیاز در رفع عفونت

در برخی موارد، یک سرماخوردگی ساده می‌تواند عفونی شود و منجر به برونشیت یا آنفولانزا شود. پس حتما در صورت ابتلا به سرماخوردگی و جهت پیشگیری از تشدید آن، از مزایای درمان سرماخوردگی با پیاز غافل نشوید.

مطلب پیشنهادی:  دستور پخت 2 فینگرفود ساده و خوشمزه

نحوه درمان سرماخوردگی با پیاز

توصیه می‌شود جهت درمان سرماخوردگی با پیاز، 100 تا 200 گرم پیاز را در مقداری آب و به مدت 20 دقیقه، بجوشانید و سپس مایع به دست آمده را از صافی عبور داده و مقداری عسل به آن اضافه کنید و مقداری حرارت دهید. این شربت را روزی دو تا سه بار مصرف کنید تا علائم تسکین پیدا کنند.

 

تعداد کلمات مطلب: 428

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

دلایل زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی و راه های پیشگیری

زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از علاقه‌مندان به گل و گیاه…