5 مورد از خواص پروتئین بار که نمی‌دانید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پروتئین بار یک میان وعده و خوراکی سالم است که برای ورزشکاران و اکثر افراد توصیه می‌شود. این خوراکی خوشمزه با شکلات، میوه و انواع آجیل‌ها می‌توانید تهیه کنید.
پروتئین بار

پروتئین بار یا شکلات بار یک خوراکی خوشمزه و سالم است که با شکلات، عسل، خرما، انواع آجیل و میوه تهیه می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم 5 مورد از خواص پروتئین بار را به شما معرفی کنیم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله، از مطلب طرز تهیه 3 کوکی پروتئینی برای یک میان وعده بعد از تمرین هم دیدن کنید.

پروتئین بار چیست؟

پروتئین بار به عنوان یک میان‌وعده سالم برای تامین پروتئین و انرژی موردنیاز بدن طراحی شده است. به طور کلی پروتئین بارها شامل پروتئین‌های مختلف مانند وی، کازئین یا پروتئین گیاهی هستند. در برخی از این بارها از کربوهیدرات، چربی سالم و ویتامین نیز استفاده می‌شود.

پروتئین بار

اما پروتئین بارها به عنوان منبع پروتئین، بهبود ریکاوری بعد از تمرین و پایبند بودن به رژیم و اهداف تغذیه‌ای مناسب هستند. برای خوشمزه‌تر شدن این پروتئین بارها از شکلات، انواع میوه، انواع آجیل و مغز استفاده می‌کنند. اما این پروتئین بارها چه خواصی می‌توانند داشته باشند؟

1. مقوی و مغذی

همانطور که خدمت شما گفتیم، پروتئین بار با طعم‌های مختلف و متنوع در بازار عرضه می‌شود. بنابراین این امکان وجود دارد که طبق سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. بارها به عنوان میان وعده یک گزینه عالی محسوب می‌شوند و می‌توانید برای زمانی که احساس خستگی یا بی‌حالی می‌کنید از آن‌ها استفاده کنید. به دلیل استفاده از میوه، آجیل و خوراکی‌های دیگر در پروتئین بار از آن‌ها برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم بدن استفاده کنید. ضمن اینکه این محصول برای حفظ سلامت عمومی بدن و افزایش انرژی مناسب است.

2. تامین کننده انرژی برای فعالیت

پروتئین بار به عنوان یک منبع انرژی موثر و مفید برای قبل یا بعد از تمرینات ورزشی مناسب است. این بارها از مقدار مناسبی پروتئین و ویتامین تشکیل شده‌اند و انرژی بدن را فراهم می‌کنند. استفاده از شکلات پروتئینی بعد از تمرین به ترمیم عضلات کمک می‌کند و ویتامین موجود در آن، انرژی لازم برای فعالیت‌های ورزشی را تامین می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه لازانیا بدون فر در قابلمه + ویدئو

3. مناسب برای کاهش وزن

به طور کلی، مصرف درست پروتئین می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند و کمتر برای تامین انرژی، به سراغ خوراکی‌های ناسالم بروید. در شکلات بارها به دلیل استفاده از پودر پروتئین برای کاهش وزن و کنترل اشتها می‌توانید استفاده کنید.

کاهش وزن با پروتئین بار

4. کمک به عضله سازی بدن

با مصرف پروتئین بار و شکلات پروتئینی، افزایش حجم عضلات و بهبود عملکرد در تمرینات مقاومتی و ورزش‌های قدرتی بسیار موثرتر می‌شود. حتماً می‌دانید که پروتئین مهم‌ترین عنصر سازنده عضلات است و مصرف آن بعد از تمرین، ترمیم و رشد عضلات را سرعت می‌بخشد. ضمن اینکه با مصرف پروتئین در طول روز و به ویژه بعد از تمرینات ورزشی، انرژی بهتری خواهید داشت.

5. جایگزین صبحانه

اگر وقت کافی برای میل کردن صبحانه ندارید و به خوراکی‌های شیرین ناسالم مانند شیرکاکائو و کیک عادت کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پروتئین بار را جایگزین کنید. این خوراکی سالم و خوشمزه حاوی مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و فیبر است که به تغذیه بهتر شما کمک می‌کند.

پروتئین بار برای چه کسانی مناسب است؟

اکثراً تصور می‌کنند که پروتئین بار برای ورزشکاران مناسب است اما لازم است بگوییم که این خوراکی سالم برای تمامی افراد، در تمامی سنین به عنوان یک میان‌وعده یا جایگزین غذایی خوشمزه شناخته می‌شود. از این خوراکی خوشمزه دانش‌آموزان، کارمندان و کسانی که به دنبال مکمل‌های بدون چربی و قند مضر هستند مناسب است.

پروتئین بار

در این مقاله فواید پروتئین بار را معرفی کردیم؛ اگر تمایل دارید که چند طرز تهیه ساده و خوشمزه برای پروتئین بار داشته باشید، از طریق دیدگاه به ما اطلاع دهید تا در کوتاه‌ترین زمان به شما آموزش دهیم.

تعداد کلمات مطلب: 587

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…