مزایا و معایب استفاده از ماسک ورقه ای صورت

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماسک ورقه ای صورت مزایا و معایبی دارد که اگر از آن به درستی استفاده کنید، معایب آن را نخواهید دید.
ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای صورت یکی از محصولاتی است که برای روتین پوستی توصیه می‌شود. به طور کلی از ماسک صورت ورقه ای هفته‌ای یک الی دو بار استفاده می‌کنیم تا آسیب و ناهنجاری‌های پوستی را برطرف کنیم. اما تا به حال به مزایا و معایب استفاده از ماسک ورقه ای صورت توجه داشته‌اید؟ در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با این مزایا و معایب آشنا کنیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما درمورد ماسک خانگی برای پوست خشک در تابستان را پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

مزایای ماسک صورت ورقه ای

ماسک صورت ورقه ای برای از بین بردن بسیاری از مشکلات و آسیب‌های پوستی مناسب است. از ماسک ورقه ای صورت می‌توانیم برای رفع خشکی پوست و هیدراته کردن استفاده کنیم. ضمن اینکه با توجه به خواص ترکیبات داخل هر ماسک می‌توانیم موارد زیر را برطرف کنیم:

  • درمان جوش و اگزما
  • رفع خشکی پوست
  • آبرسانی و رطوبت رسانی
  • ویتامینه شدن پوست
  • درمان قرمزی، پوسته پوسته شدن، لکه‌های پوستی
  • از بین بردن خطوط ریز روی سطح پوست
  • کنترل ترشحات چربی
  • کمرنگ و از بین رفتن جای جوش
  • ایجاد احساس آرامش و خنکی

روتین پوستی

معایب ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای صورت در حالت عادی نمی‌تواند مضر باشد مگر اینکه چند نکته را درباره آن رعایت نکنیم:

استفاده چند باره از ماسک

ماسک ورقه ای صورت به طور کلی برای یک بار استفاده است و نباید از یک شیت برای چند بار استفاده کرد. اگر از ماسک اسانسی باقی مانده است، آن را روی گردن و آرنجتان بمالید و بعد شیت ماسک را دور بیندازید. استفاده دوباره از یک شیت باعث انتقال آلودگی به پوست می‌شود و ممکن است پوست را دهیدراته یا دچار جوش کند.

مطلب پیشنهادی:  آرایشی جذاب چشم فقط با یک قاشق + ویدیو

عدم توجه به تاریخ انقضا

استفاده از هر محصولی که تاریخ انقضای آن گذشته است، باعث آسیب می‌شود. ماسک ورقه ای صورت هم از این قضیه مستثنی نیست و اگر از ماسک تاریخ گذشته استفاده کنید، ممکن است دچار آسیب و حساسیت شوید. اگر تاریخ انقضا بر روی محصول نوشته نشده است به تاریخ تولید آن دقت کنید. معمولاً هر ماسک ورقه‌ای بین 1 الی 3 سال تاریخ انقضا دارد.

ماسک صورت ورقه ای

 

انتخاب اشتباه ماسک ورقه ای صورت

انتخاب اشتباه و عدم توجه به نوع پوست و در نظر نگرفتن حساسیت‌های پوستی ممکن است باعث آسیب به پوست شما شود. قبل از خرید ماسک ورقه ای صورت، به ترکیبات آن و نوع پوستتان توجه داشته باشید.

استفاده از ماسک بیش از 20 دقیقه

اکثر ماسک‌های صورت برای 10 الی 20 دقیقه باید روی صورت بمانند و بیشتر از این زمان، باعث دهیدراته و خشک شدن پوست می‌شود. اگر عادت دارید که در زمان استفاده از ماسک صورت ورقه ای دراز بکشید، حتماً حواستان باشد که خوابتان نبرد.

ماسک ورقه ای صورت

استفاده بیش از حد مجاز

به طور کلی از ماسک ورقه ای صورت بین یک الی دو بار می‌شود استفاده کرد و وقتی بیش از حد مجاز استفاده شود، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت. استفاده بیش از حد از ماسک ورقه ای صورت می‌تواند عوارضی مانند قرمزی، حساس شدن پوست، خشکی و کم آبی را به دنبال دارد.

تعداد کلمات مطلب: 506

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شواز، روستای ده هزار ساله یزد

روستای شواز یکی از روستاهای تاریخی و دیدنی استان یزد در ایران است که به خاطر معماری منحصر …