کرم دور چشم خانگی با مواد طبیعی بسازید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت کرم دور چشم آبرسان و مرطوب کننده با مواد کاملا طبیعی.
کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم، یکی از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت پوست اطراف چشم‌ها و همچنین رفع مواردی مانند سیاهی و یا چین و چروک‌های اطراف چشم است که حتما باید در برنامه روتین پوستی قرار بگیرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست‌شان استفاده کنند و از آن‌جایی که دور چشم از نواحی حساس صورت به حساب می‌آید، تهیه محصولات طبیعی می‌تواند بسیار مهم باشد. ما در مجله دلتا، قصد داریم طرز تهیه چند کرم دور چشم خانگی با مواد طبیعی را به شما معرفی کنیم.

کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم طبیعی

از آنجایی که با بالا رفتن سن، از میزان تولید کلاژن کاسته می‌شود و بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم، کاملا طبیعی است که شاهد بروز خطوط و چین‌های پوستی اطراف چشم‌ها و همچنین تیرگی در این ناحیه باشیم. اما استفاده از کرم دور چشم با مواد کاملا طبیعی، می‌تواند در به تعویق انداختن این علائم و هم چنین بهبود آن‌ها موثر باشد.

  • کرم دور چشم ویتامین E و آلوئه ورا

اگر از پف زیر چشم‌ها ناراضی هستید، دست به کار شوید و این کرم طبیعی را در خانه بسازید و یک آبرسان دور چشم عالی داشته باشید. مقدار مساوی از ژل آلوئه ورا و روغن داخل ویتامین E را با هم ترکیب کنید، که می‌توانید چند قطره روغن نارگیل و گلاب را هم به ترکیب اضافه کنید و به زیر چشم خود بزنید.

  • کرم خیار و نعناع

ترکیب این دو ماه با هم، به کاهش پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کند، چرا که خیار سرشار از ویتامین K است و نعناع، خواص آنتی اکسیدانی دارد و میزان التهاب را کاهش می‌دهد. برای تهیه این کرم، کافیست تا یک عدد خیار را با چند برگ نعناع ترکیب کرده، سپس یک قاشق شیر، یک قاشق ژل آلوئه ورا و 3 قطره روغن بادام را به ترکیب اضافه کنید. این کرم را با چند ضربه ملایم، به نواحی اطراف و زیر چشم بزنید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

مطلب پیشنهادی:  اسنک سوخاری، یک فست‌فود بی‌نظیر

کرم دور چشم

  • کرم آووکادو و بادام

با ترکیب آووکادو و بادام می‌توانید یک مرطوب کننده طبیعی در خانه بسازید. اگر احساس می‌کنید پوست زیر چشم‌تان خشک شده و خطوط در حال تشکیل شدن هستند، حتما این کرم را تهیه کنید. سه قطعه آووکادو را به همراه پنج قطره روغن بادام داخل مخلوط کن بریزید تا کامل مخلوط شوند، سپس کرم به دست آمده را به دور چشم‌ها بزنید و بعد از 5 دقیقه، با آب ولرم بشویید.

  • کرم دور چشم ویتامین E و گل سرخ

ترکیب این دو ماده می‌تواند کمک موثری در کاهش چین و چروک‌های اطراف پوست داشته باشد. مقدار مساوی از روغن گل سرخ و روغن داخل ویتامین E را با هم ترکیب کنید و به اطراف و زیر چشم بزنید تا شاهد نرم شدن پوست و هم چنین رفع خطوط ایجاد شده باشید.

به راحتی و با مواد طبیعی، می‌توانید کرم دور چشم خانگی بسازید و زیبایی و جوانسازی پوست اطراف چشم‌ها را احیا کنید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

تعداد کلمات مطلب: 493

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…