4 دلیل هوس شیرینی بعد غذا + راه های کنترل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هوس شیرینی بعد غذا یکی از اصلی‌ترین دلایل چاقی در افراد است. اما این هوس درواقع یک نشانه از طرف بدن به شماست، تا کمبودی که دلیل این اتفاق است را پیدا کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی بسیاری از افراد، هوس شیرینی بعد غذا و اجابت آن است. حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که بعد از میل کردن یک غذای سنگین، هوس یک خوراکی شیرین داشته باشید. در این مقاله از مجله دلتا به شما دلایل هوس شیرینی بعد غذا و بهترین راه کنترل و درمان آن را خواهیم گفت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله چرا هوس خوراکی‌های شور می‌کنیم؟ اطلاعات بیشتری درباره بدن خود داشته باشید.

پروتئین بدن شما کافی نیست

مصرف پروتئین کم می‌تواند باعث شود شما بعد از غذا هوس خوراکی‌های شیرین را داشته باشید. اگر مقدار پروتئینی که در رژیم غذایی شما وجود دارد کمتر از حد نیاز بدن شما باشد، میل شما به خوردن خوراکی‌های شیرین افزایش می‌یابد. ضمن اینکه مصرف پروتئین کم، باعث افزایش غیرطبیعی و کاهش سطح قند خون می‌شود.

پروتئین کم

کالری دریافتی کم است

علت دیگری که باعث می‌شود بدن شما هوس شیرینی بعد غذا را داشته باشد، دریافت کالری کم است. این اتفاق بیشتر برای افرادی رخ می‌دهد که قصد لاغری دارند و روش کالری‌شماری را انتخاب کرده‌اند. به همین دلیل بعد غذا هوس خوراکی شیرین را دارند تا انرژی کافی برای ادامه روز داشته باشند.

مصرف نمک شما بالاست

شاید برای شما عجیب باشد که چطور نمک می‌تواند باعث هوس شیرینی بعد غذا شود!؟ در اینجا باید به شما بگوییم که هرچه غذایی که نوش جان می‌کنید نمک یا درواقع سدیم بیشتری داشته باشد، امکان هوس شیرینی بعد غذا در شما بیشتر می‌شود.

مصرف نمک زیاد

سروتونین شما متعادل نیست

سروتونین پایین یا نامتعادل می‌تواند باعث افسردگی و بی‌حالی شود. به همین دلیل ممکن است برای تامین انرژی لازم، فرد میل به خوردن شیرینی داشته باشد تا سطح سروتونین را افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی:  رنگ موی مناسب پوست شما

چطور هوس شیرینی بعد غذا را کنترل کنیم؟

  • به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کنترل هوس شیرینی، اندازه و زمان بین وعده‌های غذایی که مصرف می‌کنید را کم کنید؛ برای مثال می‌توانید هر سه ساعت یکبار یک وعده اصلی و یک میان وعده کوچک داشته باشید.
  • رژیم حذف قند را بیخیال شوید. مصرف قند برای بدن الزامی است و زمانی که شما آن را قطع می‌کنید، به بدن خود آسیب وارد می‌کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای حذف، قند طبیعی مانند توت، کشمش، خرما و عسل را استفاده کنید.

قند طبیعی

  • بعد از خوردن غذا مسواک بزنید یا از آدامس و آبنبات‌های بدون قند با طعم نعناع استفاده کنید. جالب است بدانید که طعم نعناع می‌تواند میل شما به خوردن شیرینی بعد غذا را کاهش دهد.
  • آب کافی بنوشید. یکی از دلایل هوس شیرینی در بدن، کم آبی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد غذا یا به طور کلی در زمان‌هایی که سیر هستید و هوس شیرینی کرده‌اید، آب بنوشید.

امیدواریم این مقاله مجله دلتا به شما در کم کردن هوس شیرینی بعد غذا کمک کرده باشد. توجه داشته باشید که برای طول عمر بالا و داشتن بدن سالم، لازم است به خوبی از بدنمان مراقبت کنیم.

تعداد کلمات مطلب: 475

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…