پته؛ بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما داخلی

0
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر تا به حال سفر هوایی را تجربه نکردید، خرید بلیط هواپیما برای شما معضلی بزرگ است.

با رشد روز افزون تکنولوژی و اعتماد مردم به سفرهای هوایی، این نوع سفر این روزها متداول‌تر از سفرهای دریایی و زمینی هستند. زمان، عامل اصلی تاثیر گذار بر زندگی روزمره است و سفر با هواپیما زمان را برای شما ذخیره می‌کند. اگر علاقه دارید تا از هر نقطه ایران، سفری به نقطه دیگر را با هواپیما تجربه کنید اما اطلاعات کافی در مورد بلیط هواپیما داخلی ندارید در ادامه از آژانس هواپیمایی پته به عنوان بهترین مرجع خرید بلیط هواپیما داخلی رونمایی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا همه اطلاعات لازم در مورد بلیط هواپیما داخلی را از نحوه خرید تا لحظه سوار شدن هواپیما را به شما بگوییم.

معرفی بلیط هواپیما داخلی

بلیط یک واژه فرانسوی است. معنی بلیط، تکه کاغذی که بر روی آن مشخصات ورود به یک مکان خاص ثبت شده باشد است. منظور از بلیط هواپیما، مدرکی است که به واسطه آن، شما جواز سوار شدن به هواپیما را پیدا می‌کنید. بلیط هواپیما دو نوع است، بلیط هواپیما داخلی و بلیط هواپیما خارجی. برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی نیاز به مدارکی داریم تا بتوانیم احراز کنیم که شرایط سوار شدن برای پرواز را داریم. درگذشته بلیط هواپیما به شکل یک دفترچه ۴ صفحه‌ای شامل صادرکننده بلیط هواپیما ، ایستگاه، برگه ایرلاین و برگه مسافر بود. امروزه دیگر خبری از کاغذ بازی برای سوار شدن به هواپیما نیست و اطلاعات پرواز هر مسافر در سامانه به صورت اینترنتی ثبت می‌شود.

انواع بلیط هواپیما داخلی

بلیط هواپیما داخلی دو نوع دارد، بلیط سیستمی و بلیط چارتری. هر کدام از این نوع بلیط ها قواعد خاصی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

بلیط سیستمی

در طول سال هر ایرلاین برنامه مشخصی برای پرواز را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت می‌کند. این بلیط توسط این سازمان قیمت گذاری می‌شود و برنامه آن از ماه ها قبل مشخص است. بلیط سیستمی قواعد مشخصی در پرداخت و استرداد دارد و بستگی به میزان تقاضا برای بلیط ندارد. همچنین نرخ بلیط سیستمی برای کودکان متفاوت است و بسته به سن کودک بین ۲۰ الی ۷۰ درصد کمتر از بزرگسال محاسبه می‌شود.

بلیط چارتری

در مسیرهای پرطرفدار مانند: مشهد – تهران شاهد بلیط‌های چارتری خواهیم بود. این مسیرها به علت بالا بودن حجم درخواست سفر از ایرلاین به صورت یکجا توسط آژانس مسافرتی چارتر یا اصطلاحا ” دربست ” می‌شوند. به همین دلیل در همین خط ما شاهد بلیط هواپیما مشهد به صورت چارتری و سیستمی خواهیم بود. نرخ بلیط چارتری در طول سال و با تغییر فصلها جا به جا می‌شود و گاهی از بلیط سیستمی ارزان‌تر و گاهی گران‌تر است. همچنین در بلیط چارتری رنج سنی معنا ندارد و قیمت همه بلیط‌ها یکسان هستند.

مرجع خرید بلیط هواپیما داخلی

زمان مناسب برای خرید بلیط چارتری یا سیستمی

برای خرید بلیط هواپیما باید عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط را شناسایی کنید. با دانستن عوامل تاثیرگذار می‌توان بلیط مناسب تهیه کرد. در صورتی که در زمان پیک سفر قصد سفر هوایی دارید، بهتر است از ماه قبل اقدام به خرید بلیط سیستمی کنید. در این بازه زمانی با افزایش درخواست هرچه به زمان سفر نزدیک می‌شویم قیمت بلیط افزایش می‌یابد و در روزهای پایانی ممکن است بلیطی برای فروش وجود نداشته باشد. هنگامی که در بازه زمانی خلوتی می‌خواهید سفر کنید، برای خرید بلیط عجله نکنید. در این بازه زمانی هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید، قیمت بلیط کاهش پیدا می‌کند. در روزهای پایانی باقی مانده به سفر در صورتی که همه صندلی‌های پرواز به فروش نرفته باشد، شاهد بلیط لحظه آخری خواهیم بود. این بلیط نوعی بلیط چارتری است که قیمت بسیار پایینی دارد و سفری ارزان را به شما هدیه می‌کند.

کلاس پروازی هواپیمای داخلی

به طور کلی در جهان سه نوع کلاس پروازی وجود دارد. کلاس پروازی اکونومی، بیزینسی و فرست کلاس، انواع کلاس پروازی را تشکیل می‌دهند. در سفرهای داخلی در حال حاضر دو نوع کلاس پروازی وجود دارد. کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی این دو نوع کلاس هستند. کلاس پروازی اکونومی مناسب افرادی است که می‌خواهند با کمترین هزینه به سفر هوایی بروند. کلاس پروازی بیزینسی مناسب افرادی است که مدام در سفر هستند و یا خدمات بیشتری در پرواز نیاز دارند. قیمت کلاس بیزینسی بالاتر از کلاس اکونومی بوده و خدمات بیشتری در طول پرواز دارد.

مطلب پیشنهادی:  6 ویژگی که شخصیت شما را کاریزماتیک می‌کند

ایرلاین های فعال در داخل کشور

در مسیرهای داخلی، ایرلاین‌های مختلفی فعال هستند. این ایرلاین‌ها به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم بندی می‌شوند. تفاوت ایرلاین‌ها در خدمات و قیمت آن‌ها است و ممکن است در یک مسیر با چند ایرلاین با قیمت‌های مختلف رو به رو باشیم. هرچه ایرلاین رتبه بالاتری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها داشته باشد، خدمات و قیمت پروازش گران تر است. به طور کلی، رتبه بندی شرکت های هواپیمایی داخلی بر اساس معیارهایی همچون درصد تاخیر در هر پرواز، تعداد پرواز، تعداد مسافر، سانحه‌های هوایی، نوع و تعداد ناوگان هوایی و مسیرهای پروازی انجام می‌شود. در حال حاضر هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر (هما)، هواپیمایی نفت (کارون)، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی معراج، هواپیمایی آتا، هواپیمایی ساها، هواپیمایی قشم ایر، هواپیمایی تابان ایر، هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی تفتان، هواپیمایی اترک، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی وارش و هواپیمایی پویا در کشور فعال هستند.

خرید بلیط هواپیما داخلی

برای خرید انواع بلیط چارتری و سیستمی می‌توانید به دو روش عمل کنید. روش اول خرید حضوری است. روش دوم روش غیر‌حضوری یا آنلاین است. در سالهای گذشته با رشد روز افزون تکنولوژی روش آنلاین پرطرفدار‌تر شده و به علت امکان مقایسه و جستجو در هر ساعتی از شبانه روز برای بلیط این روش محبوب‌تر است.

خرید بلیط هواپیما داخلی از پته

با توجه به نکات انتخاب آژانس هواپیمایی معتبر می توان وب‌سایت پته را به عنوان یکی از آژانس های معتبر در حوزه سفرهای هوایی دانست. در این وب‌سایت می‌توانید انواع بلیط سیستمی و چارتری را خریداری کنید. برای خرید انواع بلیط هواپیما داخلی از پته کافی است؛ وارد سایت pateh.com شوید، مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت مورد نظر خود را برای سفر داخلی وارد کنید. در این قسمت می‌توانید قیمت بلیط های ایرلاین‌های مختلف را بررسی کرده و براساس عواملی که گفته شد، ارزانترین بلیط هواپیما را از پته بخرید و انتخاب کنید. در مرحله بعدی اطلاعات خود را وارد کنید و در نهایت هزینه بلیط را پرداخت کنید.

خرید بلیط هواپیما داخلی پته

نکات نهایی خرید بلیط هواپیما داخلی

  • در هنگام خرید و درج مشخصات خود دقت کنید. در صورتی که هرگونه مغایرت در درج مشخصات فردی داشته باشید از انجام پروازتان جلوگیری می شود.
  • در هنگام خرید بلیط چارتری به قوانین استرداد توجه کنید. بیشتر بلیط های چارتری و لحظه آخری به دلیل پایین بودن قیمت، امکان کنسلی ندارند.
  • در هنگام خرید بلیط، به وزن بار قابل حمل مسافر در ایرلاین های مختلف توجه کنید. در صورتی که اضافه بار داشته باشید جریمه خواهید شد.
  • سعی کنید از آژانس معتبر، سفر داخلی تهیه کنید و استعلام کد رفرنس بلیط (PNR) را در سامانه هوایی بگیرید تا اثیر کلاهبرداران نشوید.
  • فاصله خود را تا فرودگاه مبداء در نظر داشته و حداقل یک ساعت و ۳۰ دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

کلام پایانی

سفر هوایی داخلی دیگر مانند گذشته سخت و غیرقابل دسترس نیست. در هنگام پرواز نیاز به نسخه چاپی بلیط ندارید، اما اگر استرس پرواز دارید برای راحتی خیال خود نسخه چاپی به همراه مدارک هویتی را حتما همراه داشته باشید. تجربه شما هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی چه بوده؟ شما چه فاکتورهایی را در پرواز داخلی مد‌نظر دارید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

تعداد کلمات مطلب: 1205

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

به دنبال رد پای نوح در دشت مغان اردبیل

دشت مغان یکی از زیباترین دشت‌های ایران است که در استان اردبیل واقع شده است. در این مقاله ا…