کیک یخچالی شکلاتی، یک عصرانه متفاوت + ویدئو

0
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید در مدت زمان کم خودتان در خانه یک کیک خوشمزه و متفاوت آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.

بسیاری از ما دوست داریم خودمان برای دورهمی و یا جنش کیک را آماده کنیم، اما در بسیاری از مواقع با کمبود وقت مواجه هستیم و یا اینکه در خانه فر و همزن نداریم؛ در چنین شرایطی کیک یخچالی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ طرز تهیه کیک یخچالی بسیار ساده است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ بنابراین حتی اگر تا کنون کیک آماده نکرده‌اید، می‌توانید این کیک خوشمزه را با کمترین مواد اولیه آماده کنید؛ برای آموزش آن تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی شکلاتی

طرز تهیه کیک یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی ساده

به روش‌های متفاوت و با مواد اولیه متنوعی می‌توانید کیک یخچالی را آمده کنید؛ برای مثال بسیاری از افراد، کیک یخچالی با پتی بور را امتحان کرده‌اند؛ اما اگر دوست دارید بافت کیک شما می سفت‌تر باشد، بهتر است از بیسکویت دیگری استفاده کنید. برای درست کردن کیک یخچالی تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا درون یک کاسه مناسب بیسکویت‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر مانند ویدئو خرد کنید و کنار بگذارید؛ سپس درون یک قابلمه مناسب شکر و پودر کاکائو را مخلوط کرده و بعد شیر را در چند مرحله به مواد اضافه کنید و بعد قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی، لازم است مواد را به طور مداوم هم بزنید تا ته نگیرد؛ بعد از آنکه مواد کمی غلیظ شد، کره را به آن اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا کره ذوب شود و بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مطلب پیشنهادی:  فر کردن مژه در خانه بدون فرمژه

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله سوم طرز تهیه کیک یخچالی

مواد آماده شده را به بیسکویت اضافه کرده و به کمک یک کارتک به خوبی مخلوط کنید؛ سپس در این مرحله از دستور کیک یخچالی، درون قالب مورد نظر را با کاغذروغنی بپوشانید و بعد مواد را به آن اضافه کنید؛ بعد از آنکه مواد را به خوبی درون قالب فشرده کرده‌اید، آن را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

مرحله پایانی طرز تهیه کیک یخچالی

در این فاصله لازم است شکلات روی کیک را آماده کنید؛ ابتدا شکلات‌های تخته‌ای را با چاقو کمی خرد کرده و به یک ظرف منتقل کنید؛ سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا به روش بنماری ذوب شود؛ در نهایت خامه را به مواد ترکیب کرده وهم بزنید؛ سپس کیک را از یخچال درآورده و شکلات آماده شده را به آن اضافه کرده و مجدد کیک را به مدت 10 دقیقه درونت یخچال قرار دهید تا شکلات روی آن سفت شود و بعد نوش‌جان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 431

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

رشد سریع مو با روغن گیاهی، در یک ماه

رشد سریع مو با روغن گیاهی، یکی از روش‌های موثر برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند در …