۵ خاصیت معجزه‌آسای کرم ویتامین سی برای پوست

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کرم‌هایی که خواص بسیار زیادی برای پوست دارد، کرم ویتامین سی است که اگر افراد از این خواص آگاه باشند حتما از آن در روتین پوستی خود استفاده می‌کنند.
کرم ویتامین سی

کرم ویتامین سی باعث تحریک تولید کلاژن شده و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند؛ بنابراین استفاده از این کرم دارای فواید بسیاری است که دانستن آن برای هر فردی لازم و ضروری است. همراه دلتامگ باشید.

تأثیر ویتامین سی بر پوست

ویتامین C دارای مشخصات ایمنی عالی منبع مورداعتماد است. بیشتر افراد می‌توانند از ویتامین C موضعی برای مدت طولانی استفاده کنند بدون اینکه هیچ‌گونه واکنش نامطلوبی را تجربه کنند. ویتامین C همچنین برای استفاده با سایر مواد فعال مراقبت از پوست، از جمله آلفا هیدروکسی اسیدها، رتینول‌ها و SPF بی‌خطر است.

۵ خاصیت معجزه‌آسای کرم ویتامین سی

در ادامه به ۵ خاصیت کرم ویتامین سی می‌پردازیم.

کمک به ساخت کلاژن

ویتامین سی یکی از مواد موردنیاز برای ساخت هیدروکسی‌پرولین و هیدروکسی‌لایزین است. بدن ما با ترکیبات شیمیایی برای پیوند مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند، نیاز دارد. ترکیبات ذکر شده همچنین خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست را بالا می‌برند.

کمبود کلاژن باعث کدر و مرده به‌نظررسیدن پوست می‌شود. کلاژن از پایه بعث جوانی مجدد پوست شده  و چین‌وچروک و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

۵ خاصیت معجزه‌آسای کرم ویتامین سی

ویتامین سی به درمان اگزما کمک می‌کند

یک روش مناسب برای ازبین‌بردن اگزما، استفاده از ترکیب ویتامین سی و زینک است. اگر به اگزما مبتلا هستید، مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۱۵ میلی‌گرم زینک به‌صورت روزانه می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای شما باشد.

محافظت در برابر تغییر رنگ پوست

کرم ویتامین سی از DNA در مقابل واکنش‌های فتوشیمیایی محافظت می‌کند. این واکنش‌ها باعث ایجاد تومور، تغییر رنگ پوست و انواع مختلف سرطان پوست می‌شوند. همچنین ویتامین سی باعث کم‌رنگ‌شدن کک و مک‌ها و نشانه‌های پیری پوست، لطافت، روشنی و جوان‌سازی پوست می‌شود.

آب‌رسان پوست

ویتامین سی از طریق گردش خود در بدن تجمع پیدا می‌کند. در مرور تأثیر ویتامین سی باید بگوییم این کرم باعث آبرسانی عالی پوست شده و پوستتان را از خشکی و کم‌آبی نجات می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  ابروهایی که شما را زشت و پیر می‌کنند!

کاهش لکه‌های پوستی از خواص ویتامین C برای پوست

لکه‌های پوستی ممکن است به دلیل جای جوش یا دیگر آسیب‌های پوستی به وجود آمده باشند. بعد از بهبود زخم، ممکن است رنگ پوست قسمت ترمیم شده و بهبودیافته، از سایر قسمت‌های پوست تیره‌تر شود. ویتامین سی با در هم‌ شکستن فرایند رنگی‌شان سلول‌های پوست، به مقابله با آن پرداخته و از بیشترشدن آن پیشگیری می‌کند.

کاهش لکه‌های پوستی از خواص ویتامین C برای پوست

به جلوگیری از افتادگی پوست کمک کند

تولید کلاژن باخاصیت ارتجاعی و استحکام پوست بسیار مرتبط است. زمانی که سطح کلاژن شما شروع به کاهش می‌کند، ممکن است پوست شما شروع به افتادگی کند.

استفاده از کرم سرم ویتامین سی تولید کلاژن را افزایش داده و در نتیجه یک اثر سفت کننده کلی ایجاد می‌کند. این در مورد افتادگی ناشی از پیری طبیعی، آسیب استرس اکسیداتیو یا کاهش شدید وزن صادق است. این بدان معنی است که می‌تواند به کاهش ظاهر افتادگی پوست کمک کرده و پوست شما را سفت‌تر و شاداب‌تر نشان دهد.

مراقبت از محصولات حاوی ویتامین سی

برای اینکه خواص ویتامین سی برای پوست از بین نرود، لازم است نسبت به نگهداری آن دقت لازم را داشته باشید. به همین جهت بهتر است محصولاتی را تهیه کنید که در محفظه‌های تیره قرار دارند. همچنین به‌خاطر داشته باشید محل نگهداری سرم یا کرم شما باید در جایی تاریک و به‌دوراز نور خورشید، خشک و خنک نگهداری شود.

تعداد کلمات مطلب: 536

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…