کیک هل و گلاب، کیکی که عطر آن در خاطر شما می‌ماند!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر برای درست کردن کیک در خانه اسانس ندارید، می‌توانید با مقداری هل و گلاب خوش‌طعم‌ترین کیک خانگی را تهیه کنید.
کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که می‌توانید در خانه درست کنید؛ طرز تهیه کیک هل و گلاب بسیار ساده است و با مواد اولیه‌ای که در هر خانه پیدا می‌شود می‌توان آن را درست کرد؛ بنابراین اگر هوس کردید یک کیک خانگی با عطر و بوی بسیار شگفت‌انگیز درست کنید، حتما کیک هل را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک هل و گلاب با پف زیاد

برای تهیه این کیک خانگی با پف زیاد به 2 لیوان آرد، 4 عدد تخم‌مرغ، 1/5 لیوان شکر، نصف لیوان شیر، نصف لیوان گلاب، 1 قاشق بیکینگ‌پودر و 1 قاشق پودر هل نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب با شیر

کیک هل و گلاب یک دسر خوشمزه و خوش عطر است که با ترکیبات ادویه‌ای خوبی تهیه می‌شود؛ خوردن یک تکه از این کیک در کنار قهوه می‌تواند خستگی را از تن شما خارج کند.

مرحله اول

برای تهیه این کیک خوشمزه خانگی، تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و مقداری آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس هل را به خوبی آسیاب کرده و از صافی رد کنید تا هنگام استفاده داخل کیک مشخص نباشد؛ در این مرحله شکر و هل را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا مواد حجیم شود و رنگ آن تغییر کند؛ وقتی بافت مواد کشدار شد، همزن را خاموش کنید و کاسه را کنار بگذارید.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا در مدتی که مواد را آماده می‌کنید، فر هم به خوبی گرم شود؛ در این مرحله آرد را سه بار الک کرده و به همراه بیکینگ پودر هم بزنید تا یکدست شود و بعد در دو مرحله به مواد درون کاسه اضافه می‌کنیم؛ توجه داشته باشید در این مرحله بهتر است از همزن ستفاده نکنید؛ چرا که پف کیک می‌خوابد.

مطلب پیشنهادی:  دستور پخت حلوای عربی خوشمزه در 30 دقیقه

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مرحله سوم

بعد از آنکه مواد کیک را به خوبی ترکیب کردید، قالب دلخواه خود را با کمی روغن چرب کنید و ته آن را کاغذ روغنی بیندازید به طوری که کاغذ دیواره‌های قالب را پوشش دهد؛ سپس مواد را درون قالب ریخته و با استفاده از لیسک روی آن را مرتب کنید.

مرحله پایانی تهیه کیک هل و گلاب

بعد از آنکه مواد را در قالب ریختید، دو سه مرتبه آن را به زمین بزنید تا هوای بین مواد خارج شود؛ سپس قلب را در قسمت وسط فر قرار داده و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه پخته شود؛ بعد از گذشت این مدت کیک را با سیخ چوبی تست کنید، اگر مواد به آن نچسبید نشانه این است که کیک شما آماده است و می‌توانید بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید؛ برای تزیین کیک می‌توانید از خلال پسته و یا پودر قند استفاده کنید؛ در صورتی که به طرز تهیه انواع کیک‌ها علاقه دارید، طرز تهیه کیک خیس را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 471

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …