رقیب اصلی ماشین های خودران تسلا، جنگ را آغاز کرد

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رانندگان با استفاده از ماشین های خودران تسلا می توانند به راحتی و بدون لمس فرمان به منزل، محل کار و جاهای دیگر بروند. روی مدل های جدید خودروهای تسلا فناوری کاملا خودران اجرا شده است.
ماشین های خودران تسلا

در سال گذشته چند تصادف برای ماشین های خودران تسلا ثبت شد که مربوط به فعال شدن سیستم اتوپایلوت کمک راننده بود. برخی از این تصادفات منجر به مرگ سرنشینان این خودروها شد. مالک تسلا در سخنرانی اخیرش بیان کرد که قابلیت رانندگی این خودروها بهتر از انسان است. نرم افزارهای این خودرو ارتقاء پیدا کرده و با یک سیستم پیشرفته تر در اختیار کاربران قرار گرفته است. رانندگان با استفاده از این خودرو می توانند به راحتی و بدون لمس فرمان به منزل، محل کار و جاهای دیگر بروند. با تصادفات اخیر این خودروها گروه تسلا از رانندگان می خواهد که در هنگام رانندگی دستان خود را روی فرمان قرار دهند. رانندگان باید در حین استفاده از قابلیت اتوپایلوت، فرمان خودرو را کنترل نمایند. مشتریان این خودرو باید در نظر داشته باشند که فناوری تسلا برای کمک به سرعت گرفتن، ترمزکردن و تغییر لاین حرکتی خودرو اختراع شده است. این ویژگی ها دلیل بر خودران بودن این اتومبیل نیست. این گزارشات و تصادفات موجب شده تا تحقیقات عملیاتی بیشتری نسبت به این شرکت انجام شود.

رقابت زیکر با تسلا

زیکر زیر مجموعه جدیدی در گروه خودروسازی جیلی است که به سرعت در حال توسعه و پیشرفت می باشد. زیکر مدل های متنوعی از خودرو را به قصد رقابت با خودروهای اروپایی وارد بازار کرده است. این خودروسازان دوران پرسرو صدایی را سپری می کنند و انواع خودروهای برقی لوکس و مدرن را در بازارهای بین المللی به فروش می رسانند. محصولات زیکر دارای تکنولوژی باتری، سیستم مدیریت انرژی و قطعات الکتریکی اختصاصی پیشرفته ای هستند. علاوه بر تکنولوژی های اختصاصی مدل های جدید خودروی زیکر از نظر راحتی و عملکرد رقیب بسیاری از برندهای معتبر مانند ماشین های خودران تسلا می باشد.

رقابت زیکر با تسلا

 

فناوری خودران در خودروی تسلا

ایجاد فناوری خودران روی سیستم خودروها موجب شده رقابت هایی در بین کمپانی های خودروسازی به وجود آید. روی مدل های جدید خودروهای تسلا فناوری کاملا خودران اجرا شده است. به کار گیری این فناوری روی خودرو موجب حیرت بسیاری از کارشناسان در زمینه خودروسازی شده است. سنسورهای مختلفی در تمام بدنه خودروهای خودران به کار رفته است. با استفاده از این سنسورها، خودرو می تواند درک بهتری از محیط اطراف و به خصوص وسایل نقلیه ی کناری خود داشته باشد.

هوش مصنوعی در ماشین های خودران تسلا

هوش مصنوعی مهمترین بخش در عملکرد ماشین های خودران تسلا است. این سیستم در خودرو از هوش طبیعی در انسان الهام گرفته شده است. بنابراین این ماشین ها قابل اطمینان هستند و استفاده از آن ها چندان هم دارای ریسک نیست. در سیستم هوش مصنوعی هم مانند سیستم ذهن انسان خطا وجود دارد. در نظر داشته باشید که هنوز هیچ پژوهش علمی به طور قطعی نتوانسته هوش کامل و توانمند مانند انسان بسازد. شرکت تسلا به عنوان یک شرکت خودروسازی بزرگ اقدام به استفاده از هوش مصنوعی در ساخت محصولات خود کرده است. در سال های اخیر این شرکت در زمینه تولید خودروهای خودران سرمایه گذاری های بزرگی کرده است. شرکت تسلا با هدف تولید خودروهای برقی شروع به فعالیت کرد و  این خودروها در حال رقابت با دیگر خودروهای معمولی می باشند.

مطلب پیشنهادی:  شکستن طلسم گردو، چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته شود

خودروهای برقی این شرکت در حال پیشرفته و توسعه است که  به جدیدترین فناوری های روز دنیا مجهز می باشد. یکی از این فناوری ها استفاده از هوش مصنوعی در خودروهای برقی خودران است. این شرکت تحقیقات گسترده ای در مورد استفاده از هوش مصنوعی در خودروهای خودران کرده است و پس از انجام مطالعات بسیار موفق به تولید این خودرو شده است. سیستم هوشمند این خودرو شامل دوربین جلو سه گانه، دوربین عقب با دید قوی، رادار جلو، سیستم کنترل ترمز، دوربین جانبی جلو ، دوربین جانبی عقب و غیره می شوند.

خودروی خودران تسلا مدرن

کاربرد هوش مصنوعی در خودرو

خودروهای هوشمند توانایی درک درست از شرایط سخت محیط را دارند. مزیت هایی که سیستم هوش مصنوعی در اختیار انسان قرار می دهد موجب شده تا از این فناوری در ابزارهای مختلف استفاده شود. انسان با کمک این فناوری علاوه بر استفاده بهینه از زمان، کارها را به صورت خودکار انجام می دهد. در صنعت خودرو سازی، سیستم هوش مصنوعی کاربرد بسیاری دارد. در سال های اخیر این سیستم در خودروهای مدرن تعبیه شده است که به رانندگان خودرو کمک می کند تا بدون دخالت، به حرکت ادامه دهند.

تعداد کلمات مطلب: 697

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    31 مرداد 1402 در 3:53 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      8 شهریور 1402 در 5:23 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

پاک کردن لکه پوست گردو از دست با 5 راه حل سریع

لکه پوست گردو از دست شاید مانعی باشد برای لذت نبردن از گردوی تازه که با این 5 روش، این مشک…