استقبال اصفهانی‌ها از طرح جهش ملی مسکن چقدر بوده است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح جهش مسکن ملی در دولت جدید با هدف خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه و با ساخت سالانه یک میلیون مسکن مطرح شد که سهم استان اصفهان باتوجه به جمعیت آن، حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار مسکن است.
طرح جهش مسکن در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با توجه به سرانه جمعیت و خانوار در استان اصفهان، سهم این استان در طرح جهش مسکن ملی حدود ۷ تا ۸ درصد، یعنی تولید ۷۰ تا ۸۰ هزار مسکن در سال است. در استان اصفهان، امکان ثبت نام در ۴۳ شهر استان اصفهان صورت گرفت.

همچنین امکان ثبت نام برای ۳ شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شاهین‌شهر، شهرضا و کاشان نیز انجام شد.

پس از پالایش اولیه و بعد از آنکه متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند از پذیرفته‌شدگان برای مراجعه حضوری به اداره کل راه و شهرسازی استان و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مجری، دعوت می‌شود تا سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا پالایش شود.

جهش مسکن ملی در اصفهان

از ۱۵۰ هزار ثبت‌نام کننده، ۱۵ درصد واجد شرایط اند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این استان برای دریافت مسکن ملی گفت: از این تعداد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان واجد شرایط دریافت مسکن هستند. درصورتی که تسهیلات موردنظر و فرآیند اداری سریع‌تر صورت بگیرد، ساخت مسکن ملی با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  تکنولوژی چین در ساخت مسکن ایران!

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه نیمی از فرآیند اداری تخصیص پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است، گفت: در صورت تأمین منابع مالی و تخصیص زمین، تسهیلات بانکی برای احداث مسکن به متقاضیان اختصاص می‌یابد. متقاضیان و ساکنان شهر اصفهان برای ثبت نام در طرح مسکن ملی می‌توانند از واحد‌های پیش‌بینی شده در شهر‌های بهارستان و شاهین‌شهر انتخاب کنند.

وی پیرامون چالش اصلی پیش روی مسکن ملی گفت: چالش اصلی این طرح گذر از مراحل اداری بوده که در این موضوع خواهان هماهنگی بیشتر برای واگذاری زمین جهت ساخت مسکن ملی هستیم، البته هر سازمان مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی و مختص خود عمل می‌کند که لازمه آن عمل بر اساس یک دستورالعمل واحد است.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت مسکن دولتی ۴ برابر خانه‌های پرند و پاکدشت» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …