بزرگ‌ترین ایراد طرح اقدام ملی مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: زمین‌هایی که دولت در طرح اقدام ملی مسکن به سازندگان واگذار می‌کنند، غالباً زمین‌های رهاشده در حاشیه شهرها هستند.
مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رحمت‌اله فیروزی پوربادی اعلام کرد، حمایت از بخش مسکن و ساخت مسکن ارزان و به کمک به خانه‌دار شدن مستأجران از اولویت‌های اصلی دولت مردمی رئیسی است.

وی ادامه داد: تمام هم و غم این دولت حل مشکل مسکن دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه است؛ بنابراین در این راستا تلاش می‌کند تا هزینه ساخت مسکن را به طرز قابل توجهی کاهش و مشارکت عمومی را در طرح اقدام ملی مسکن افزایش دهد.

نهضت ساخت مسکن باید فراگیر شود

وی طرح اقدام ملی مسکن را در شرایط کنونی مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: در دولت قبل این نهضت کم‌رنگ شد و به همین دلیل با کاهش عرضه و عدم تناسب عرضه و تقاضا مواجه بودیم.

فیروزی گفت: دولت باید در نهضت ساخت مسکن تمام اقشار مختلف جامعه را مشارکت دهد و بدین منظور دولت سیزدهم با واگذاری زمین‌های رایگان و اجبار بانک‌ها به پرداخت تسهیلات درصدد فراگیر کردن چنین نهضتی است.

طرح اقدام ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ظرفیت نظام بانکی کشور در کمک به ساخت نهضت مسکن خاطرنشان کرد: بانک‌های کشور از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در اعطای تسهیلات بانکی با هدف تسریع در روند ساخت مسکن در کشور برخوردارند، اما فعلاً آن چیزی که از بانک‌ها مشاهده شده خیلی مطلوب نیست و با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی:  جشن اولی آژانس‌‌ های دلتا، آذر 1402

به عبارت دیگر بانک‌‎ها نتوانستند انتظارات عموم مردم و انتظار دولت را در حوزه ساخت مسکن برآورده کنند و دلیل این موضوع هم به بنگاه‌دار بودن بانک‌های کشور بازمی‌گردد. متأسفانه بانک‌ها بیش از اینکه نگاه ملی به موضوعات داشته باشند، سود و زیانشان را مدنظر قرار داده و کاسب‌کارانه به موضوعات نگاه می‌اندازند.

فیروزی پوربادی معتقد است: دولت بدون حمایت بانک‌ها نمی‌تواند اهداف و برنامه‌های خود را در حوزه فراگیر شدن نهضت مسکن به‌طور دقیق پیش ببرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «توقف معاملات مسکن در جنوب شهر» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …