متقاضیان چقدر برای مسکن ملی پول پرداخت کرده‌اند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح مسکن مهر از سال ۱۳۸۴ با اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در شهرهای مختلف کشور آغاز شد و میانگین نرخ سود تسهیلات برای این پروژه در سراسر کشور ۷ درصد بود.
پول مردم برای مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از فاضلیان – عضو هیات مدیره بانک مسکن، تا به امروز ۲۵۹ هزار و ۴۳۸ واحد در بانک مسکن افتتاح حساب شده‌اند و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول مردم برای مسکن ملی بوده است.

فاضلیان در مراسم حاشیه نمایشگاه بانک، بیمه، بورس و خصوصی‌سازی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در کشور و میزان تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: تا تاریخ ۶ آذر ماه امسال ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۴۹ واحد فروش اقساطی شده است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین عناصر این پروژه‌ها ابزار تامین مالی است که برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن، بانک‌ها باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به این پروژه تخصیص دهند که سهم بانک مسکن ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

فاضلیان با بیان اینکه معتقدم برای طرح اقدام ملی مسکن، تامین مالی مناسبی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح، زمین رایگان است که می‌دانیم زمین در شهرهای بزرگ سهم ۵۰ تا ۷۰ درصدی را در قیمت ملک دارد.

ورود چینی ها برای کاهش پول مردم برای مسکن ملی

ورود چینی ها برای کاهش پول مردم برای مسکن ملی

وی افزود: هر سال باید یک میلیون واحد نهضت ملی ساخته شود که با احتساب متراژ ۷۰ تا ۸۰ متری و قیمت ساخت هر متر مربع ۵ میلیون تومان، میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر یک میلیون واحد چیزی حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که این می‌تواند در نوسان مثبت و منفی ۱۰ تا ۲۰ درصدی باشد.

مطلب پیشنهادی:  مزایا و معایب خرید خانه در شهر جدید پردیس

یاسر امامی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه این مجموعه ۸۰ پروژه فعال در ۳۲ شهر کشور دارد، اظهار داشت: در بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع پروژه فعال داریم و ۶۰۰ هزار متر مربع هم پروژه تعریف کرده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان شد که بهره بردن از تکنولوژی به‌روز تولید مسکن باعث کاهش 30 درصد از هزینه تمام شده و کاهش زمان ساخت می‌شود.

امامی با اشاره به ورود چینی‌ها به ساخت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: باید توجه داشته باشیم که به غیر از اروپایی‌ها، چینی‌ها هم به تکنولوژی ساخت مسکن و صنعتی‌سازی با هزینه کمتر و زمان کوتاه‌تر دست پیدا کردند و می‌توان از تجربه کشورهای خارجی در این زمینه استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تامین زمین واحدهای نهضت ملی مسکن میسر است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…