رکورد هزینه وام مسکن در آذر ماه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هزینه وام مسکن از طریق دادو ستد در اوراق تسهیلات بانک مسکن کشف می‌شود.
پرداخت وام به زنان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هزینه وام مسکن در آذر و همین ابتدای ماه به بالاترین سطح خود در تمام یک سال گذشته رسیده و رکورد بی سابقه‌ای را در این بازه به ثبت رسانده است.هزینه وام برای متاهلین از مرز 40 میلیون تومان عبور کند.

هزینه وام مسکن از طریق دادو ستد در اوراق تسهیلات بانک مسکن کشف می شود. متقاضیان در این بازار با خرید اوراق تسه تا سقف 280 ورق برای مجردین و 480 برگه برای متاهلین می‌توانند اوراق تهیه کرده و در ازای آن وام مسکن اخذ کنند. اعتبار هر ورق برای اخذ وام معادل با 500 هزار تومان است.

در روز 9 آذر ماه هزینه اوراق تسهیلات بانک مسکن به ازای هر ورق معادل با 83 هزار و 220 تومان کشف شده که نسبت به روز قبل خود تقریبا هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

این هزینه برای مجردین معادل با 23 میلیون و 600 هزار تومان وبرای متاهلین برابر با 40 میلیون و 450 هزار تومان به دست آمد. مجردها با پرداخت این هزینه و خرید اوراق توانایی اخذ 280 میلیون تومان وام و متاهلین 480 میلیون تومان.

مطلب پیشنهادی:  افزایش هفتگی قیمت مصالح ساختمانی

نرخ سود وام مسکن در روزهای 8 و نه آذر ماه به 22.5 درصد رسیده که از رقم اعلامی نرخ سود رسمی در این اوراق (17.5 درصد ) 5 واحد درصد بالاتر است.

بررسی این متغیر با روزهای گذشته نشان می دهد این سطح بالاترین میزان نرخ سود در یک سال گذشته بوده است.

بخش محاسباتی دیگری که در هزینه اوراق از اهمیت بالایی برخوردار است هزینه نهایی وام مسکن می‌باشد. در همین زمینه هزینه‌ای که متقاضیان بابت خرید سقف وام باید تا پایان 12 سال به بانک مسکن باز پرداخت کنند در روز 9 اذر معادل با 183 میلیون و 410 هزار تومان برای مجردین و 339 میلیون و 870 هزار تومان برای برای متاهلین بوده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سهم بالای مسکن در سبد هزینه‌های خانوار» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…