قیمت خانه در پردیس بیشتر است یا پرند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آمارهای ارائه شده در کنار بررسی به عمل آمده از وضعیت بازار معاملات مسکن دو شهر جدید پرند و پردیس دو پیام مهم برای بازار مسکن و فعالان این بازار دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آمارهای ارائه شده در کنار بررسی به عمل آمده از  قیمت آپارتمان در پردیس و پرند دو پیام مهم برای بازار مسکن و فعالان این بازار دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

گسترش شهرنشینی و تمرکز امکانات در کلان‌شهرها، مردم را از سراسر کشور به سوی این شهرها کشانده است. همین افزایش جمعیت موجب ناامنی، بیکاری، آلودگی هوا و محیط زیست در پایتخت شده است. شهرهایی چون پردیس و پرند، در راستای حل این مشکل و سرازیر کردن جمعیت تهران به اطراف شهر تاسیس شده‌اند. طی سال‌های اخیر افزایش بی حد و حصر نرخ مسکن در تهران باعث شده مردم از این شهرهای تازه‌تاسیس استقبال کنند و به فکر خرید آپارتمان در پرند و پردیس بیفتند.

مقایسه پرند و پردیس

هر دو شهر پرند و پردیس شهرهایی آرام، امن و با ظرفیت‌ بالا برای توسعه هستند. پردیس در شمال شرق تهران و پرند در جنوب غربی تهران است. باید گفت که در حال حاضر پرند ظرفیت بسیار بیشتری برای توسعه دارد و آینده خیلی روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که پردیس تقریبا بخش عمده‌ای از رشد خود را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل شاید برای سکونت و خرید آپارتمان در پردیس به دلیل امکانات و خدمات بیشتر، فعلا موقعیت بهتری باشد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای پرند صورت گرفته، برای سرمایه‌گذاری، روی خرید خانه در پرند حساب بیشتری می‌توان باز کرد.

خرید آپارتمان در پرند

 

مقایسه نرخ رشد جمعیت و امکانات پرند و پردیس

پرند دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت در بین شهرهای کشور بوده و مسکن مهر پرند بزرگ‌ترین پروژه خود را در این شهر به اجرا گذاشته است. همین موضوع باعث شده که کمبود امکانات در این شهر جلوه و نمود بیشتری داشته باشد و عدم هماهنگی سرعت احداث پروژه‌های خدمات‌رسانی و روبنایی با روند رشد جمعیت، مشکل‌ساز تر باشد. پردیس سرانه امکانات فرهنگی و آموزشی بالاتری دارد. به لحاظ فضای سبز هم در پردیس اوضاع مطلوب‌تر است. در مورد خدمات اورژانسی، امدادرسانی و درمانی هم وضعیت به همین شکل است. پردیس آب و هوای بهتری دارد و هوای پرند تقریبا مثل خود تهران است و تابستان‌های گرمی دارد. البته لازم به ذکر است که هوای پرند بسیار تمیز بوده و خبری از آلودگی‌های تهران نیست.

مطلب پیشنهادی:  صفر تا صد محله شیخ بهایی جنوبی تهران

مقایسه دسترسی‌ها و امکانات حمل و نقل پرند و پردیس

به لحاظ حمل و نقل و دسترسی به تهران هم پردیس امتیاز بالاتری می‌گیرد. مسافت پردیس به تهران تقریبا نصف مسیر پرند به تهران است. اما دسترسی پرند به آزادراه‌ها و شهرهای اطراف بهتر است و با افتتاح مترو پرند، پرند امتیاز ویژه‌ای نسبت به پردیس از نظر دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی پیدا کرده است که خرید خانه در پرند را جذاب‌تر از خرید آپارتمان در پردیس می‌کند.در انتهای این بخش باید گفت که پردیس نمای شهری زیباتری نسبت به پرند دارد

علی‌رغم تمامی برتری‌های فعلی پردیس نسبت به پرند، قیمت پایین‌تر مسکن، وجود سرزمین ایرانیان، موقعیت جغرافیایی خوب و چشم‌انداز روشن پرند باعث شده مردم در انتخاب بین این دو شهر دودل شوند.

راهنمای خرید خانه در پردیس و پرند

مقایسه قیمت خرید آپارتمان در پرند و پردیس

شکاف 5 برابری متوسط قیمت آپارتمان در تهران با قیمت آپارتمان در پرند در مقایسه با شکاف 7/ 2 برابری سطح متوسط قیمت املاک مسکونی تهران با قیمت آپارتمان در پردیس نشان می‌دهد بین دو شهر پرند و پردیس، خرید خانه در پرند مقرون به صرفه‌تر باشد. پرند هم‌‌اکنون گزینه مناسب‌‌تری برای خریدارانی است که به دلیل محدودیت بودجه، به دنبال خرید ارزان‌‌تر از بازار معاملات مسکن حومه هستند. از طرفی شکاف کمتر بین سطح متوسط قیمت خرید آپارتمان در پردیس در مقایسه با میانگین قیمت مسکن شهر تهران و همچنین تلاش بازار مسکن این شهر جدید برای کاهش شکاف قیمت ملک با تهران، نشان می‌دهد نبض معاملات مسکن به‌ویژه معاملات سرمایه‌‌ای در پردیس بیشتر از شهر جدید پرند است.

در جدول زیر قمیت خرید آپارتمان در پردیس و پرند را با استفاده از برخی آگهی‌های سایت ملکی دلتا مقایسه می‌کنیم:

شهر

متراژ (متر) سن بنا (سال)

 قیمت کل (تومان)

پرند فاز 1

80 1

2,760,000,000

پرند فاز 6

78

1

850,000,000

پردیس فاز 2

88

2

4,800,000,000

پردیس فاز 11

87 2

2,520,000,000

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…