بازار مسکن در نیمه دوم سال کاهش یافت

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وضعیت ثبات قیمت در بازار مسکن در نیمه دوم سال ادامه دارد و دومین ماه پاییزی نیز با ثبات قیمت در هفت منطقه پایتخت همراه با کاهش نرخ‌ها در دو منطقه شهری به ثبت رسید.
بازار مسکن در نیمه دوم

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، آغاز ثبت‌نام در «طرح نهضت ملی مسکن» بازار مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ را تا حدودی با ثبات نرخ و البته کاهش قیمت‌ها در برخی مناطق تهران مواجه کرد.

بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی اگرچه به صورت کلی میانگین قیمت مسکن در هر مترمربع در آبان ماه نسبت به مهر امسال ۱.۲ درصد افزایش داشت و به قیمت ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان در هر مترمربع رسید، اما افزایش قیمت ثبت شده به تفکیک هر منطقه از رقم یک میلیون تومان بیشتر نبوده و این رقم در برخی مناطق در هر مترمربع کمتر از ۲۰۰هزار تومان بوده است.

اکنون قیمت خانه در مناطق ۱۹ و ۲۲ تهران نسبت به ماه گذشته یک میلیون تومان کمتر قیمت گذاری می‌شود و فروشندگان وقتی پای میز معامله می‌رسند انعطاف بیشتری برای تخفیف به مشتری دارند.

همزمان قیمت خانه در منطقه ۲، ۳، ۵، ۹، ۱۰ و ۱۳ تهران نیز در همان محدوده قیمت‌های مهرماه امسال معامله می‌شود و در باقی مناطق تهران نیز رشد قیمت ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی را در آبان امسال نسبت به مهرماه تجربه کرده است.

مطلب پیشنهادی:  درباره وام مشارکت در ساخت مسکن چه می‌دانید!

آبان امسال همزمان با کاهش قیمت مسکن در منطقه ۵ تهران شاهد افزایش تعداد معاملات به بیش از هزار معامله هستیم. تعداد معاملات در این منطقه در این ماه تا ۱۴ درصد افزایش داشت اما قیمت واحدها ثبات ماند.

پیش‌تر «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته بود: اگر بتوان سوداگران را از بازار مسکن خارج کرد و در عین حال در قالب طرح‌های اجرایی فعلی به بازار عرضه و تقاضا، تعادل بخشید، کاهش و پایداری قیمت مسکن رخ خواهد داد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار مسکن پنت هاوس در تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …