32 میلیون تومان، میانگین قیمت مسکن تهران!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تورم ماهانه مسکن تهران در آبان ماه ۱.۲ درصد بوده در حالی که تورم مصرف کننده در این ماه ۲.۵ درصد ثبت شده است.
متوسط قیمت مسکن تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، متوسط قیمت مسکن تهران ۳۲۰.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۷.۷ درصد افزایش داشته است که نشان می‌دهد، رشد قیمت مسکن در آبان ماه امسال، از تورم جا‌مانده است.

در این ماه، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود ۷.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۳.۵ و ۶۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۷۲۷.۵ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۱۴۵.۲ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته که میانگین قیمت مسکن تهران را نشان می‌دهد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۶.۱ درصد اختصاص داشته است.

مطلب پیشنهادی:  روزگار سیاه اجاره نشینی

واحدهای دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱۵.۷ و ۱۲.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. درمجموع در ابان ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع، ۵۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.
بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در آبان ماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۵۱.۶ و ۵۴.۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 10 تهران را دارید، خرید آپارتمان در نواب با قیمت مناسب در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …