بازی دلال‌ها در بازار مسکن تمام می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: باید واحدهای مسکونی که بخش عمده‌ آن‌ها در اختیار دلالان مسکن است به بازار تزریق شوند.
تامین مالی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گفت: برای آنکه یک سال فضای ساخت و ساز و بازار مسکن خالی از مسکن نباشد، برای مدیریت دقیق‌تر این بازار سعی کرده‌ایم که از طریق اخذ مالیات از خانه‌های خالی این بخش را تکمیل کنیم.

او گفت: واحدهای مسکونی که بخش عمده‌ای از آن‌ها در اختیار دلالان مسکن است باید به بازار تزریق شوند. این اقدام علاوه بر آنکه تعادل را در عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند، زمینه ساز کاهش قیمت‌های جهشی در این حوزه هم خواهد شد.

وی می‌گوید که ارزیابی‌های انجام شده نشان داد که بازار مسکن به ویژه بازار اجاره به آرامش رسیده است. این موضوع نقش بسیار موثری در حوزه قیمت‌ها داشته است.

دلالان مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن با استفاده از اقدامات موثر و همچنین افزایش تولید به سمت آرامش هدایت می‌شود. این واحدها باید از دست دلالان مسکن خارج شده و در بازار مسکن عرضه شوند. تنها از طریق می‌توان قیمت‌ها را در بازار به ثبات رساند.

مطلب پیشنهادی:  معلمان مستاجر خانه دار می شوند!

این مقام مسئول گفت: وزارت راه و شهرسازی به هیچ عنوان به دنبال این موضوع نیست که یک فرد چه تعداد واحد مسکونی دارد، تنها این واحدها نباید خالی نگه داشته شوند و باید مالکان این واحدها را به بازار عرضه کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «رسوب فایل‌‌‌‌های نامرغوب در بازار مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …