قیمت مسکن در ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر ایران

3
38
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اولین بار در ایران یک پلتفرم، کامل‌ترین گزارش حوزه املاک در ایران را منتشر کرده است. این گزارش با نگاهی ۳۶۰ درجه به املاک مسکونی، اداری، تجاری، باغ و زمین، انواع معاملات خرید و فروش و رهن و اجاره را در تمام استان‌های ایران بررسی کرده است.
معاملات خرید و فروش مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، معاملات خرید و فروش مسکن در این گزارش ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مورد بررسی قرار گرفته و مبنای آن تحلیل و پایش آگهی‌های ثبت شده است.

این گزارش علاوه بر وضعیت قیمت املاک مسکونی، اداری، تجاری، باغ و زمین با نگاهی به وضعیت رشد هر منطقه، داده‌های خوبی برای افرادی که تمایل دارند در حوزه املاک سرمایه‌گذاری کنند ارائه می‌دهد.

مطابق با داده‌های این گزارش، گران‌ترین محله مسکونی تهران زعفرانیه با متوسط قیمت هر متر مربع ۱۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است. این درحالی است که متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران ۳۲ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان و ارزان‌ترین محله، بهشت زهرا با متوسط قیمت هر متر مربع ۹ میلیون و ۸۶۱ هزار تومان است.

معاملات خرید و فروش مسکن

بررسی معاملات خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد، گران‌ترین استان بعد از تهران، هرمزگان (به دلیل وجود جزیره کیش) است با متوسط قیمت هر متر مربع ۲۴ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان و بیشترین رشد قیمت املاک مسکونی را استان یزد با ۱۱۵ درصد رشد تجربه کرده است.

مطلب پیشنهادی:  آیا رکود بازار مسکن ادامه دارد؟

این گزارش اطلاعات خوبی برای طرفداران سرمایه‌گذاری در شمال کشور دارد؛ قیمت خرید باغ و زمین در استان‌های مازندران و گلستان در مقایسه با املاک مسکونی رشد بیشتری را تجربه کرده، درحالی‌که در استان گیلان املاک مسکونی نسبت به باغ و زمین شاهد افزایش قیمت بیشتری بوده است. استان مازندران با ۹۸ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت در باغ و زمین شمال کشور را دارد.

مجموع متراژ تمام آگهی‌های املاک ثبت شده در این پلتفرم آنلاین در ۶ ماه اول امسال، ۳ برابر مساحت شهر اصفهان و مجموع قیمت آن‌ها ۱.۵ برابر بودجه سال جاری کشور است.

مطالعه بیشتر: مطلب «ساخت مسکن با نیروی کار چینی یا ایرانی؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید

3 دیدگاه

  1. Amir tataloo

    9 آذر 1400 در 10:22 ق.ظ

    ?عالىىىىىىى

    پاسخ

    • لیلا نظامی

      17 آذر 1400 در 3:37 ب.ظ

      سپاس

      پاسخ

    • اکرم فیض آبادی

      17 آذر 1400 در 4:00 ب.ظ

      تشکر از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…