ساخت مسکن با نیروی کار چینی یا ایرانی!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متخصصان ما در ایران بیشتر از ۵۰۰ دلار و همینطور نیرو کار ساده هم بیشتر از ۲۰۰ دلار حقوق نمی‌گیرند.
نیروی کار چینی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رئیس اتاق مشترک ایران و چین، برای شرکت‌های چینی استفاده از نیروی کار چینی در ایران توجیه اقتصادی ندارد، زیرا کارگر ایرانی ارزان‌تر است.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین در واکنش به ورود نیروی کار چینی برای ساخت مسکن در ایران، گفت: این طرح در وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و بخش خصوصی فعلا درگیر آن نیست، اما درباره موضوع ساخت مسکن نه تنها با کشور چین بلکه با کشور ترکیه هم صحبت شده است.

حریری بیان کرد: اینکه بخواهند نیرو کار چینی وارد کنند، اصلا منطق اقتصادی ندارد. هر شرکت خارجی که در ایران بخواهد سرمایه گذاری کند، سود می‌کند به دلیل اینکه ارزان قیمت‌تر از نیرو کار ایرانی وجود ندارد.

متخصصان ما در ایران بیشتر از ۵۰۰ دلار و همینطور نیرو کار ساده هم بیشتر از ۲۰۰ دلار حقوق نمی‌گیرند. پس مطمئن باشید برای هیچ شرکتی صرف نمی‌کند عمده نیرو کار خود را از چین بگیرد.

نیروی کار چینی یا نیروی اجرایی و ساده ایرانی؟

رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: شرکت‌های چینی ممکن است، درصدی از افراد در سطوح بالای مهندسی و تکنولوژی را با خود به ایران بیاورند، اما نیروهای اجرایی و ساده حتما ایرانی است.

مطلب پیشنهادی:  تولیدکنندگان فولاد یار رسان طرح نهضت ملی مسکن شدند

حریری درباره ساخت مشارکتی مسکن با کشور چین توضیح داد: اینکه ساخت مسکن باید از شکل سنتی به شکل مدرن و صنعتی تغییر پیدا کند، ایده درستی است، زیرا ما در فرآیندها و تکنولوژی ساختمان سازی از دنیا بسیار عقب هستیم.

اگر بخواهیم یک میلیون مسکن در سال بسازیم، به طور متوسط بیش از دو سال طول خواهد کشید و حتی تجربه تاریخی ما بیش از ۵ سال بوده است، اما اگر همه امکانات را فراهم کنیم، می‌توانیم دو ساله تمام کنیم. برای این که تکنولوژی ساخت مسکن را ارتقاء دهیم، باید از کشورهای پیشرفته در قالب قرارداد و پروژه کمک بگیریم.

طرح مشارکت ایران با چین برای ساخت مسکن به طور جامع مطرح نشده و تنها به صورت یک ایده برای جذب سرمایه گذار بیان شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «42 درصد واحدهای مسکونی بوشهر آسیب پذیر است» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …