عملیاتی شدن کارت مصالح ساختمانی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مدیرعامل بانک مسکن: برای این‌که مشکل مسکن را در کشور حل کنیم سه پارامتر اصلی و تاثیرگذار در این بخش داریم؛ زمین، مصالح ساختمانی (سیمان و فولاد) و منابع مالی.
کاهش قیمت مصالح ساختمانی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن،هدف از عملیاتی شدن کارت مصالح ساختمانی، کاهش هزینه‌های ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: حداقل ۶۰ درصد هزینه‌های مسکن مربوط به زمین است، اگر این مولفه را از پروسه ساخت و ساز خارج کنیم،‌شرایط ساخت مسکن در کشور فراهم‌تر می‌شود.

در بحث فولاد و سیمان نیز ظرفیت واحدهای تولیدی در کشور به گونه‌ای است که هم می‌توانند نیاز داخلی را تامین کنند و هم این‌که صادرات داشته باشیم.

شایان یادآور شد: مسئله بعدی بحث تامین مالی است؛‌در این بخش دولت با یک حساسیت ویژه به این موضوع نگاه می‌کند تا هم بحث تورم را کنترل کند و هم این‌که به‌عنوان یک ضرورت برای جامعه تامین شود.

وی اظهار کرد: برای ساخت یک میلیون مسکن اعلام شده از سوی دولت سیزدهم بخش عمده‌ای یعنی حدود ۳۵۰ هزار واحد را بخش خصوصی می‌سازد. در مسکن روستایی سالانه ۲۰۰ هزار واحد ساخته می شود.

مدیرعامل بانک مسکن افزود:‌وقتی بانکی برای ساخت مسکن تسهیلات می‌دهد،‌ وام گیرنده می‌رود کاشی،‌ سیمان، فولاد و… خریداری می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

مدیرعامل بانک مسکن اظهار کرد: با پرداخت سهم ۲۰ درصدی سیستم بانکی به بخش ساخت و ساز مسکن سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود که خودمالکان هم جزو آن هستند.

وی همچنین از عملیاتی شدن کارت مصالح ساختمانی خبر داد و افزود: با این کار هدف کاهش هزینه‌های ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد.

برای این کار ۳۰ درصد از تسهیلاتی را که قرار است در اختیار سازندگان قرار گیرد به صورت کارت اعتباری ارائه می شود. سازندگان با این کارت فقط می‌توانند مصالح ساختمانی خریداری کنند که تاثیر خوبی در تسریع ساخت و سازها خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «موتور ساخت مسکن خاموش شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …