42 درصد واحدهای مسکونی بوشهر آسیب پذیر است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر: میزان برخورداری شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم از اجرای طرح هادی ۸۹ درصد است که از میانگین کشوری بیشتر است.
واحدهای مسکونی بوشهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، ۴۲ درصد از واحدهای مسکونی بوشهر در برابر زلزله آسیب‌پذیرند.

علیرضا مقدم اظهار داشت: ۳۲ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد از محل اعتبارات ملی و قیر رایگان و شرکت ملی نفت ایران در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به اولویت‌های بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌ها خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی را در مناطق مختلف اجرایی کنیم که بیشتر دغدغه مردم است.

مقدم افزود: هرچند ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهری در استان بوشهر مقاوم سازی شده است، اما ۴۲ درصد از واحدهای مسکونی استان در برابر زلزله آسیب‌پذیرند.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی بانک‌ها جهت تسهیل گری در پرداخت تسهیلات مسکن به مردم گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها باید هرچه سریع‌تر با حضور مسئولان ارشد استان برای تعیین تکلیف در این خصوص تشکیل شود تا بانک‌های عامل موضوع پذیرش سفته زنجیره‌ای را از متقاضیان تسهیلات جدی بگیرند و بتوانیم نسبت به مقاوم‌سازی‌ها و تولید مسکن مناسب که مورد توجه جدی دولت است، اقدام کنیم.

مطلب پیشنهادی:  چرا خانه های بزرگ مشتری ندارند؟

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: باید در قالب یک تفاهم نامه نظارتی بگونه‌ای عمل شود تا میزان اعتباراتی که در اختیار دهیاری‌ها است به سمتی هدایت شود تا بنیاد مسکن بتواند پروژه‌های باکیفیت و مؤثری در سطح روستاها اجرا کند.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون در حوزه صدور اسناد مالکیت املاک روستایی تعداد ۲۳۰ جلد سند و در حوزه شهری نیز ۳۵ جلد سند در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم صادر شده است‌.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پرداخت وام ودیعه به متقاضیان با دو شرط» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …