پرداخت وام ودیعه به متقاضیان با دو شرط

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
درحالی برای دریافت وام ودیعه مسکن متقاضیان باید متاهل و دارای اجاره نامه رسمی باشند که اخیرا برخی بانک‌های عامل، شرط سقف سنی را به شروط مذکور اضافه کرده‌اند.
نشانه های سیر نزولی قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا پرداخت وام ودیعه به متقاضیان با دو شرط انجام می‌شود؛ تاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری دو شرط لازم برای اجاره‌نشین‌ها جهت دریافت وام ودیعه است.

همچنین طبق اعلام ستاد ملی کرونا چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌­‌شود.

یکی از مشکلات جدی ۲ سال اخیر در فرآیند پرداخت وام ودیعه مسکن، سختگیری بانک‌های عامل بوده است. مشکلی که همچنان ادامه دارد و تلاش‌های وزارت راه وشهرسازی برای تسریع این روند تاکنون نتیجه مطلوبی نداشته است.

محمود محمودزاده افزود: ثبت نام متقاضیان وام ودیعه مسکن همچنان ادامه دارد و در صورت تصویب ستاد ملی کرونا، قراردادهای نیمه دوم سال نیز مشمول این وام خواهند شد.

وی گفت: بعضاً مباحثی در رابطه با اتمام ظرفیت یا سهمیه بانک‌های عامل وام ودیعه مطرح می‌شود که از سوی وزارت راه وشهرسازی قابل قبول نیست.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اوراق مسکن چقدر است؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به زودی این موضع رفع می‌شود چون از عدد تعیین شده برای وام ودیعه مسکن خیلی باقیمانده و هیچ مشکلی برای پرداخت نداریم.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان به بیش از ۲۳۰ هزار خانوار مستاجر پرداخت شد. امسال عددی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

اما به‌تازگی برخی بانک‌های عامل شرط جدید برای پرداخت وام ودیعه اعلام کرده است که برای پرداخت وام شرط سنی را نیز لحاظ می‌کند. به‌عبارت دیگر متقاضیانی که سن آنها از ۷۰ سالگی عبوری کرده مشمول پرداخت وام ودیعه مسکن نمی‌شوند!

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مشکلات وام ودیعه مسکن چیست؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …