150 هزار مسکن اجاره ای ساخته می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ هزار واحد اجاره‌ای پیش‌بینی شده است که عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
وضعیت ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در طرح‌های جدید احداث مسکن، تجارب قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعلام کرد: در خصوص مسکن مهر، تمامی بخش‌های دولت برای کمک به احداث مسکن مهر مسئولیت یافتند و در اینکار الزاما وزارت راه و شهرسازی مسئولیت نداشت.

وی یادآور شد: وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی، تامین مسکن است و وظیفه‌ای در تامین زیرساخت‌هایی همچون مدرسه و … ندارد. اما به مرور و با طولانی شدن کار، بخش عمده ای از تامین زیرساخت‌هایی همچون مدارس، بیمارستان و … را وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفت.

مسکن اجاره ای

معاون مسکن و ساختمان گفت: در اجرای نهضت ملی مسکن تلاش شده است تا بیشترین اراضی در بافت‌های موجود شهری که دارای تاسیسات زیربنایی و روبنایی هستند، انجام شود زیرا با اینکار هم هزینه کاهش می‌یابد و هم تحویل واحدها به متقاضیان سرعت خواهد گرفت. همچنین مشوق‌های ویژه‌ای را با تایید شورای عالی مسکن برای واحدهای موجود در بافت‌های فرسوده و ساخت و سازهای موجود شهری گرفتیم.

وی استراتژی وزارت راه را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شامل ۶ استراتژی عنوان کرد و در بیان بخشی از آنها گفت: نخستین استراتژی، حفظ و ارتقای تولید مسکن در شرایط فعلی توسط بخش خصوصی است که متوسط حدود ۳۵۰ هزار واحد در سال توسط این بخش احداث می‌شود. تقویت این بخش با این هدف است تا بتوانیم بخشی از نیازها را در بافت‌های موجود شهری تامین کنیم و کمتر نیاز به توسعه فیزیکی داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:  نماینده مجلس: افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران نگران‌کننده است

پرداخت ۴۸۰۰ میلیاردتومان وام ودیعه مسکن به بیش از ۲۳۰ خانوار مستاجر

محمودزاده در خصوص کنترل بازار اجاره و سیاست‌های وزارتخانه در این باره، اعلام کرد: در حال حاضر قانونی برای کنترل بازار اجاره وجود ندارد و به همین دلیل نیز نظارتی نیست. زیرا، نظارت منتج از قانون است. در بخش اجاره برای آنکه شرایط فعلی مدیریت شود برای دو سال گذشته ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰  به دلیل کرونا، دو عدد قابل ملاحظه وام ودیعه مسکن را از ستاد ملی کرونا اخذ کردیم که در اختیار مستاجران قرار گرفت.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۸۰۰  میلیاردتومان به بیش از ۲۳۰ هزار خانوار مستاجر پرداخت شد. امسال عددی که در ستاد ملی کرونا برای وام ودیعه مسکن تصویب شده حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «مشکلات وام ودیعه مسکن چیست؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …