شناسایی 2/5 میلیون خانه خالی در کشور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور می‌گویدکه طبق سرشماری سال ٩٥، ٢.٥ میلیون واحد منازل خالی در کشور داریم که از موضوعات حائز اهمیت است.
خانه‌ های خالی در کشور

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت، تولید مسکن انبوه است، افزود: در حال حاضر ما با یک قانون الزام آور مواجه هستیم که برای برخی دستگاه‌ها به ویژه وزارت راه و شهرسازی تکالیفی را مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در قانون جهش تولید مسکن تکالیفی بر عهده دولت است، بیان داشت: بر اساس قانون، دولت موظف است نیاز سالانه مسکن را بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، در مناطق شهری و روستایی تامین کند، به طوری که در چهار سال نخست قانون، سالانه شاهد ساخت یک میلیون مسکن باشیم.

ترکی با اشاره به اینکه اولویت کشور بحث تولید است، یادآور شد: در حوزه تولید مسکن دیدگاه‌های متفاوتی ارایه شده است که در مواردی این دیدگاه‌ها کاملا با یکدیگر متعارض هستند به گونه‌ای که برخی تولید مسکن را لوکوموتیو اقتصاد مسکن می‌دانند و برخی نیز تولید مسکن را باعث آثار تورمی و موجب انحراف اقتصاد کشور از اهداف اصلی معرفی می‌کنند.

خانه خالی در کشور

وی با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن یک قانون تولید محور است، تصریح کرد: بدون شک اجرای مناسب و هوشمندانه این قانون می‌تواند به حل مسائل و مشکلات اقشار متوسط و کم درآمد جامعه کمک کند؛ اما کیفیت اجرای قانون است که مشخص می‌کند آیا می‌توان آثار اجرای آن را شاهد باشیم یا با تبعات منفی آن روبرو می‌شویم.

مطلب پیشنهادی:  اختصاص 4 درصد از اراضی دولتی برای احداث مسکن

ترکی با اشاره به دو طرح اصلی در حوزه مسکن، افزود: مسکن ملی و طرح اقدام ملی مسکن دو طرح اصلی بودند که بعد از اجرا، دارای مزایا و ایراداتی بودند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی در سال گذشته، آسیب‌های اجرای مسکن مهر را شناسایی و گزارش آن را به دولت اعلام کرد چراکه نگرانی ما از کیفیت اجرای قانون، آن است که نارسایی‌های طرح‌های قبلی اجرا نشود.

ترکی با اشاره به ماده یک قانون جهش تولید مسکن تصریح کرد: در ماده یک قانون، اشاره به مطالعات طرح جامع مسکن شده که متاسفانه تاکنون نهایی و ارایه نشده است درحالی که این موضوع یکی از الزامات اجرای قانون بوده و مطالبه ما نیز از وزارت راه و شهرسازی آن است که نسبت به ارایه طرح جامع مسکن تسریع کرده تا اقدامات متناسب با طرح جامع ادامه یابد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کاهش 10 تا 12 درصدی قیمت مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…