محله‌های گران قیمت اصفهان برای اجاره‌نشینی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تابستان 1400 مبلغ رهن و اجاره اگرچه به معضل بزرگ مستأجران و مالکان در بخش‌های مختلف شهر تبدیل شده بود، ولی در محله‌هایی از شهر افرادی با مبالغ نجومی اجاره نشینی می‌کنند.
رهن و اجاره در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، فاصله خیابان توحید تا سه‌راه‌سیمین یا محله شفق فقط چند ایستگاه اتوبوس و کمتر از چند کیلومتر است؛ ولی رهن کامل یک آپارتمان خوش‌جا در توحید به اندازه قیمت یک آپارتمان در شفق یا سیمین است.

ودیعه چند میلیاردی همراه با اجاره‌های چند ده میلیون تومــانــی در محله‌های لوکس اصفهان، به خصوص محله‌های هم‌جوار با زاینده‌رود، در تابستان و پاییز 1400 بارها در معامله‌های مختلف تکرار شد. برای آشنایی با مطالب پیرامون رهن و اجاره در اصفهان با دلتا مگ همراه باشید.

محله های لوکس نشین شهر اصفهان

عــبــاس‌آبــاد، چهــاربــاغ بالا، نظر، مرداویج، لاهور، آپادانا، مشتاق و سایر محله‌های لوکس شهر همیشه رهن و اجاره نجومی داشتند و پیش از نوسان‌های سال‌های گذشته نیز مبلغ ودیعه بسیاری از آپارتمان‌های این محله‌ها به اندازه قیمت یک آپارتمان در دیگر محله‌های شهر بود.

بررسی آپارتمان‌های اجاره‌ای در اصفهان این مناطق از شهر نشان می‌دهد آن‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. درصد بالایی از املاک فقط با ودیعه و بدون اجاره معامله می‌شوند، بخش کمی از آن‌ها بدون پول ودیعه و فقط با اجاره ماهانه عرضه می‌شوند و تعداد زیادی از آپارتمان‌های لوکس شهر هم‌زمان ودیعه و اجاره نجومی دارند.

رهن و اجاره در اصفهان

ودیعه میلیاردی رهن و اجاره در اصفهان

یک‌میلیارد تومان معادل قیمت یک آپارتمان 100 مترمربعی در محله شهید کشوری یا حداقل حقوق 238 ماه یک کارگر است؛ ولی مستأجران در مناطق لوکس شهر با یک‌میلیارد تومان شاید موفق به رهن کامل یک آپارتمان شوند.

تابستان گذشته افراد زیادی با پرداخت این مبلغ و حتی بالاتر آپارتمان رهن کرده‌اند و امروز هم آپارتمان‌های زیادی با این مبالغ برای رهن و اجاره در محله‌های لوکس شهر آگهی شده است.

مطلب پیشنهادی:  قوانین تعمیرات در ملک اجاره‌ای

آپارتمانی 194 مترمربعی با طول عمر 20 سال در محله آذر با ودیعه یک‌میلیارد تومان، آپارتمانی 220 مترمربعی و 10 سال ساخت در محله جلفا با ودیعه یک میلیارد و 200 میلیون تومان و آپارتمانی 200 مترمربعی و نوساز در محله بهار آزادی با ودیعه یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان ازجمله معامله‌های انجام‌ شده در نیمه دوم شهریورماه هستند.

این آپارتمان‌ها همگی به امکانات لوکسی مجهز شده‌اند و خوش‌جا هستند؛ ولی آپارتمان‌های بهتری هم در محله‌های لوکس شهر اجاره می‌شوند. آپارتمان‌های لاکچری در محله‌های لوکس شهر نسبت به سایر آپارتمان‌ها قیمت بالاتری دارند. مالکان در طول تابستان یا در همین پاییز این آپارتمان‌ها را با رهنی دو تا 6 میلیارد تومانی برای یافتن مستأجر آگهی کردند؛ ولی اطلاعاتی از معامله‌ها ارائه نمی‌دهند.

در میان آگهی‌های رهن و اجاره مواردی با ودیعه بالاتر از سه‌میلیارد تومان وجود دارد: آپارتمانی 300 مترمربعی و نوساز در محله آینه‌خانه با رهن سه میلیارد تومانی، آپارتمانی 350 مترمربعی و نوساز در محله شیخ صدوق با رهن چهار میلیاردی و آپارتمانی 200 مترمربعی و نوساز در چهارباغ بالا که به سمت سی‌وسه پل پنجره دارد با رهن دو میلیارد و 500 میلیون تومان از جمله آگهی‌های رهن و اجاره در این مناطق هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مستأجران در محله‌های لوکس شهر ترجیح می‌دهند آپارتمان را رهن کامل بدهند؛ ولی گاهی مستأجر متقاضی پرداخت اجاره به جای ودیعه است.

مطالعه بیشتر: مطلب «از وام ودیعه مسکن در اصفهان چه خبر؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…