کاهش تقاضا برای مسکن با تخفیف ۱۲ درصدی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رکود سنگین بازار مسکن موجب شد که فروشندگان جنوب و مرکز شهر تهران برای عرضه مسکن خود اندکی تخفیف قائل شوند.
خرید خانه ارزان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بازار مسکن بیشتر از این کشش افزایش قیمت ندارد و قیمت‌ها تا امروز به صورت نامتعارف بالا رفته و تقاضا برای مسکن را به شکل چشمگیری کاهش داده است، تا آنجا شمار معاملات روزانه برخی مشاوران املاک تهران به صفر رسیده است.

مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با تایید این موضوع می‌گوید: رکود سنگین بازار موجب شده است که فروشندگانی که نیاز فوری به نقدینگی دارند، قیمت‌های خود را بازبینی کرده و نرخ‌ها تا حدی کاهش داشته باشد.

او ادامه می‌دهد: فروشندگان برخی مناطق بین ۸ تا ۱۰ درصد و گاهی تا ۱۲ درصد قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند که البته این تخفیف‌ها بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی شهر است که مردم نیاز مبرمی به نقدینگی دارند و در شمال شهر همچنان قیمت‌های گذشته اعمال می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاکگفت: اگر کاهش قیمت‌ها تداوم نداشته باشد، در بدترین حالت بهای مسکن تا پایان سال ثبات خواهد داشت.

خسروی همچنین توضیح می‌دهد: کاهش تقاضا برای مسکن قابل ملاحظه است و حتی اگر مذاکرات احیای برجام به نتیجه نرسد بازار مسکن دچار شوک دوباره نخواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذر ۱۴۰۰

یکی از مشاوران املاک خیابان آذربایجان تهران گفت: آپارتمان‌هایی برای فروش عرضه شده‌اند که بیشتر از یکسال است فروش نرفته و صاحبخانه به دلیل نیاز به نقدینگی ناچار شده است که تخفیف‌هایی در حد متری ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قائل شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید می‌کند که این تخفیف‌ها و کاهش قیمت به تدریج به شمال شهر نیز تسری خواهد داشت اما فعلا به لحاظ اینکه مشتریان و فروشندگان در مناطق شمالی شهر، تمکن مالی بالاتری دارند، کاهش قیمت اتفاق نیفتاده است اما با تداوم کاهش قیمت در سایر مناطق این مساله به شمال شهر هم سرایت می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «علت علاقه ایرانی ها به خرید مسکن در ترکیه» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…