علت علاقه ایرانی ها به خرید مسکن در ترکیه

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ایرانی‌ها باز هم به دلایل نامعلوم در ماه گذشته با خرید ۱۲۶۵ خانه بزرگترین گروه خریداران ملک در ترکیه لقب گرفتند.
املاک ترکیه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، با وجود آنکه این روزها از اقتصاد ترکیه اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد اما علت علاقه ایرانی ها به خرید مسکن در ترکیه هنوز گنگ است.

اوضاع نابسامان اقتصاد ترکیه دست از سر این کشور برنمی‌دارد و به اذعان اردوغان ـ رییس جمهور ترکیه ـ همین وضعیت دست کم تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

در این شرایط سرمایه‌های ایرانیانی که شامل خرید مسکن در ترکیه است به نوعی در خطر است. هرچند کارشناسان علت اصلی خرید مسکن در ترکیه را اخذ اقامت عنوان می‌کنند، اما با روند سقوط آزاد اقتصاد ترکیه احتمال ریزش سرمایه‌های ایرانیان وجود دارد.

اگرچه پایین بودن قیمت مسکن در بعضی مناطق ترکیه نسبت به تهران در تمایل به خرید ملک در این کشور بی‌تاثیر نیست. کسی که قصد دریافت اقامت در ترکیه را دارد باید سرمایه‌ای به اندازه ۲۵۰ هزار دلار به خرید خانه در این کشور اختصاص دهد و تا سه سال حق فروش آن را ندارد.

البته قیمت خرید مسکن در ترکیه به پول ایران از ۵۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود که مشمول اقامت نخواهد شد؛ در حالی که برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری در ارزانترین منطقه تهران (منطقه ۱۸) باید حدود یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان هزینه کرد. در مناطق متوسط شهر تهران این عدد به حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درمورد نتیجه استعلام مسکن ملی

کف قیمت مسکن در اطراف استانبول ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار لیر است. با این حساب می‌توان با حداکثر ۷۹۰ میلیون تومان (۲۶ درصد ارزانتر از منطقه ۱۸ تهران) یک آپارتمان در ترکیه خریداری کرد. البته خانه‌هایی با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان هم وجود دارد که طبیعتا از امکانات کمی برخوردار و قدیمی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید خانه در منطقه 14 اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …