میانگین زمان صدور پروانه در تهران چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
‌سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری: زمان صدور پروانه ساختمانی باید به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش یابد.
صدور پروانه در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حمید صارمی، در حال حاضر میانگین زمان صدور پروانه در شهر تهران 80 روز است، این در حالیست که بر اساس قانون، شهرداری ها مکلف هستند، ظرف مدت یک هفته پس از دریافت مدارک لازم و اخذ عوارض، نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کنند.

صارمی با اشاره به مدت زمان صدور پروانه در شهرهای جهان، بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد، زمان صرف شده برای صدور انواع مجوزهای ساختمانی در سایر کشورها کمتر از ۳۰ روز است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که تاکنون برای کاهش زمان و فرآیند بروکراسی صدور پروانه انجام شده، سیستمی شدن این فرایند است اما متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم، این اقدام نیز نتوانسته به تسریع این روند کمک کند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه زمان صدور پروانه ساختمانی تنها به مدیریت شهری مربوط نیست و بخشی از طولانی شدن این مسیر مربوط به دریافت استعلامات از سازمان‌های دیگر است، اظهار داشت: باید توجه داشت که طولانی شدن این استعلامات علاوه بر کندشدن فرایند صدور پروانه در تهران، منجر به ایجاد فساد نیز می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا گره ساخت و ساز در منطقه کن گشوده می‌شود؟

صارمی ادامه داد: مسئله دیگری که موجب کند شدن فرآیند صدور پروانه می شود، برخط نبودن ارتباطات بین سازمان‌ها و نهادهای ذیربط از جمله وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، شرکت گاز، برق و آب و… است.

وی با اشاره به کاهش آمار صدور پروانه طی سال های اخیر افزود: درصدد هستیم با استفاده ازنتایج آسیب شناسی‌هایی که تاکنون انجام شده و همچنین تعامل با سازمان‌های دخیل در این زمینه، فرآیند صدور پروانه را به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسانیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چرا اخذ مالیات از خانه های خالی اجرا نمی‌شود» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …