چرا اخذ مالیات از خانه های خالی اجرا نمی‌شود

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رئیس سازمان مالیاتی کشور: سه دلیل برای عدم اجرای قوانین مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای گران‌قیمت وجود دارد.
مالیات از خانه های خالی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رئیس‌کل سازمان مالیاتی از برنامه‌ جدی دولت سیزدهم برای اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس و خودروهای گران‌قیمت خبر داد.

داوود منظور گفت: دلیل اول عدم تمایل دولت آقای روحانی به اجرای این قوانین بود، در حالی که جامعه هدف این قوانین، اقشار بسیار مرفه جامعه هستند اما دولت قبل هیچ‌گاه تمایلی به افزایش مالیات آنها نداشت و به همین دلیل هر قانونی که مجلس در این زمینه مصوب می‌کرد، به در بسته خورد

دلیل دوم را اینگونه گفت: مثلاً شناسایی خانه‌های خالی به‌عهده وزارت راه و شهرسازی است و سازمان مالیاتی همچنان منتظر اعلام این خانه‌ها از سوی این وزارتخانه مانده است.

منظور دلیل سوم در عدم اجرای قوانین مربوط به اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس و خودروهای گران‌قیمت را هم شیوع کرونا خواند که سبب تأخیر در اجرای برخی قوانین شده است.

منظور اضافه کرد: البته با توجه به بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور شاید نیاز به خوداظهاری نباشد و باید این موضوع را بررسی کنیم و چه‌بسا با سرعت بیشتری بتوان آمار خانه‌های خالی را به دست آورد.

مطلب پیشنهادی:  پیش فروش آپارتمان متوقف شد

وی افزود: خوداظهاری مالکان املاک در سراسر کشور در سامانه مربوط به‌نشانی www.amlak.mrud.ir صورت می‌گیرد و وزارت راه و شهرسازی موظف است پس از اتمام مهلت خوداظهاری مذکور، اطلاعات جمع‌آوری‌شده را به‌صورت برخط و از طریق وب‌سرویس در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد.

رئیس سازمان مالیاتی کشورگفت: دولت جدید در حال بررسی آیین‌نامه اجرای آن است و سازمان امور مالیاتی کشور آمادگی دارد به‌محض تصویب و ابلاغ آیین‌نامه آن از سوی هیئت محترم دولت اقدامات لازم به‌عمل آورد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تاثیر فرونشست بر بازار مسکن اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …