موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی حرف از زیباترین خیابان‌های اصفهان می‌شود بی‌شک اولین اسم، خیابان چهارباغ اصفهان است.
خیابان چهارباغ اصفهان

کلانشهر اصفهان با جاذبه‌های توریستی خود همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند که همین عامل باعث می‌شود تمایل افراد برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در اصفهان بیشتر شود. اصفهان از محله‌های بسیار زیبایی تشکیل شده که در این مطلب قصد داریم زیباترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید خانه در محدوده خیابان چهارباغ اصفهان را دارید، بهتر است تا پایان این مقاله با دلتامگ همراه باشید.

با محله چهارباغ اصفهان بیشتر آشنا شوید

چهارباغ از قدیمی‌ترین محله‌های اصفهان است که قدمت آن به دوره قاجاریه باز می‌گردد و اکنون در منطقه 3 شهرداری اصفهان قرار دارد؛ این محله زیبا از سی‌و‌سه پل شروع می‌شود و به‌سمت جنوب شهر تا دروازه‌ شیراز ادامه دارد. وسعت این خیابان باعث شده تا چهارباغ به سه قسمت چهارباغ بالا، چهارباغ پایین و چهارباغ عباسی تقسیم شود. در واقع می‌توان گفت سی و سه پل، خیابان اصلی چهارباغ بالا اصفهان و چهارباغ عباسی را به یک‌دیگر مرتبط می‌کند.

تاریخچه خیابان چهارباغ

هنگامی که شاه‌عباس به تخت نشست و اصفهان را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا به دستور وی ساخته شدند. بعدها نیز رضاشاه پهلوی مطابق با طرح اصلی چهارباغ، چهارباغ پایین را ساخت. در گذشته از میان این خیابان تا زاینده‌رود جوی آبی جریان داشت که در محل تقاطع‌ آن‌ها حوض‌هایی نیز ساخته بودند. در این خیابان طویل، برای عبور و مرور سوارکاران، مسیری خاص تعبیه شده بود و در دو طرف خیابان درختان چنار به موازات هم کاشته شده بودند.

مسیرهای دسترسی به خیابان چهارباغ

راحت‌ترین مسیر دسترسی به چهارباغ عباسی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. در ابتدای خیابان چهارباغ عباسی، ایستگاه مترو میدان امام حسین قرار دارد که رفت‌و‌آمد ساکنان را سرعت بخشیده است. علاوه بر آن در میدان امام حسین ایستگاه اتوبوس نیز وجود دارد که گزینه خوبی برای دسترسی به خیابان چهارباغ است.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره ملک شهر اصفهان

امکانات رفاهی خیابان چهارباغ اصفهان

در دو طرف خیابان چهارباغ اصفهان، مغازه‌های کوچک و بزرگی‌ قرار دارد که انواع مایحتاج خود را می‌توان در آن پیدا کرد. از مهم‌ترین پاساژ های چهارباغ می‌توان به مرکز خرید کوثر، مرکز خرید عالی قاپو، مجتمع پارک اصفهان و مجتمع تجاری چهارباغ اشاره کرد. جاذبه‌های تاریخی مهمی چون کاخ هشت بهشت، مدرسه چهارباغ، مجموعه نقش جهان، چهلستون، سی و سه پل، مراکز خرید چهارباغ، ملت و… و سینماهای حافظ، فلسطین، چهارباغ، سوره در این محله قرار دارند.

محدوده خیابان چهارباغ اصفهان

خرید آپارتمان در محدوده خیابان چهارباغ اصفهان

وسعت محله چهراباغ باعث شده قیمت آپارتمان متغیر باشد. برای مثال باتوجه به اینکه چهارباغ پایین در منطقه 1 شهرداری اصفهان قراردارد، به نظر می‌رسد که قیمت زمین در چهارباغ پایین اصفهان، بیشتر از چهارباغ بالا باشد. برای مثال قیمت هر متر زمین در چهارباغ پایین حدود 20 میلیون تومان است؛ در نتیجه برای خرید یک واحد 100 متری در این منطقه به دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان بودجه نیاز دارید.

نقشه خیابان چهارباغ اصفهان

در تصویر زیر، خیابان چهارباغ اصفهان و امکانات رفاهی آن نمایش داده شده است.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه» را در مجله ملکی دلتا […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

هر آنچه که باید درباره محله باغ زرشک اصفهان بدانید!

از قدیمی‌ترین مناطق شهر اصفهان، محله باغ زرشک اصفهان است که در مرکز شهر قرار دارد. یکی از …