ثبات بازار مسکن تهران در کدام مناطق وجود دارد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پنج منطقه در شهر تهران شامل مناطق ۴، ۵، ۷، ۸ و ۱۳ محدوده اقشار متوسط محسوب می‌شود که قیمت خانه در این نقاط تقریبا با میانگین شهر تهران در یک سطح قرار دارد.
معاملات املاک کلنگی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» طی هفت ماه گذشته ثبات بازار مسکن تهران در مناطق ۴، ۵، ۷، ۸ و ۱۳ با مقداری نوسان روبرو بوده است.

در منطقه ۴ قیمت مسکن طی یک‌ماه گذشته ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به طور میانگین از متری ۳۳.۷ میلیون تومان به متری ۳۳.۲ میلیون تومان در مهرماه رسید.

قیمت خانه در پرتقاضاترین محدوده شهر تهران یعنی منطقه ۵ طی یک ماه اخیر ۱.۶ درصد افزایش پیدا کرد که رقم نگران کننده‌ای نیست و به نوعی ثبات بازار مسکن تهران رسید.

منطقه ۷ به عنوان یکی از مناطق نسبتا پرتقاضا در شهر تهران است که مهرماه امسال رتبه پنجم از نظر تعداد معاملات را با ۳۲۹ فقره به خود اختصاص داد.

منطقه ۸ نیز طی یک ماه گذشته رشد اندک یک درصد قیمت مسکن را حاصل کرد و از ۲۸.۲ میلیون تومان به ۲۸.۵ میلیون تومان در هر مترمربع رسید. این منطقه در مهرماه امسال جایگاه پنجم (مشترک با منطقه ۷) از نظر تعداد معاملات با ۳۲۹ فقره را به خود اختصاص داد.

همچنین طی یک ماه اخیر قیمت مسکن در منطقه ۱۳ با کاهش ۵.۳ درصدی مواجه شده است. این منطقه شرق تهران قرار دارد که از شمال به خیابان دماوند، از جنوب به خیابان پیروزی دسترسی دارد.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی به آخرین وضعیت بازار اجاره در اصفهان

پس از افزایش نسبی نرخهای پیشنهادی در سه ماهه تابستان، قیمتهای قطعی در مهرماه ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد.

از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در ۳۰ روز اخیر قیمتهای پیشنهادی در مناطق ۱، ۲، ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۲ افزایش و در سایر مناطق کاهش داشته است. به طور میانگین نیز در شهر تهران نرخهای پیشنهادی بدون وزن‌دهی ۱.۳ درصد و با وزن‌دهی ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پلمپ دفاتر املاک در صورت دریافت بیعانه» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …