شرایط بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن چگونه است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بنا داریم در نهضت ملی مسکن از تجربه خوب مسکن مهر که مزیت‌های خوبی نیز داشته است استفاده کنیم، معایب آن را نیز در نظر بگیریم و بتوانیم روند بهتری را شکل دهیم.
شرایط بازپرداخت وام

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از وزیر راه و شهرسازی، ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام است و شرایط بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن پلکانی می‌شود.

رستم قاسمی یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن فرصت بسیار خوبی در اختیار کسانی که صاحب مسکن نیستند، قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ما زمین را واگذار می‌کنیم و زمین برای همه متقاضیان پیش‌بینی شده است. تا امروز که ثبت‌نام برای حدود 500 شهر در سامانه آغاز شده است، نزدیک به  900 هزار نفر ثبت‌نام  کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ عملیات احداث  160 هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال شروع شدن است و بعضا شروع نیز شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به ابلاغ سهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: هفته پیش در شورای پول و اعتبار و در یک جلسه طولانی، اعطای 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در سال 1400 مصوب و به بانک‌های کشور ابلاغ شد. این قانون دائمی است و در سال‌های بعد میزان تسهیلات متناسب با تورم افزایش خواهد یافت.

مطلب پیشنهادی:  پیش بینی افزایش قیمت مسکن با شیب ملایم

قاسمی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت‌نام مجردها در نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس قانون فعلی که اکنون مبنای کار است، خانم‌های مجرد بالای 35 و زنان مجرد سرپرست خانواده می‌توانند برای دریافت واحدهای مسکونی ثبت نام کنند.

وزیر راه و شهرسازی در انتها به مساله قیر رایگاه اشاره کرد و گفت: قیر رایگان قرار است بر اساس قانون در اختیار قرار بگیرد و جلسات متعددی برای تحقق این مساله برگزار شده و دوستان در وزارت نفت نیز در حال همکاری هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ثبت نام مردان مجرد در طرح جهش تولید مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …