تهرانی‌ها در کدام مناطق می‌توانند مسکن دولتی بگیرند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تهرانی‌ها می توانند علاوه بر ۳ شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب کنند.
تحویل مسکن مهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، خلیل محبت خواه درباره استقبال ساکنان استان تهران از نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تا پایان ۱۵ آبان ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که برای شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

وی افزود: برای خود شهر تهران برنامه‌ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی و همچنین شهرهای رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آخرین وضعیت مسکن ملی تهرانسر بیان کرد: این پروژه، مشارکتی است که این مشارکت به صورت همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سازنده است.

سامانه نهضت ملی مسکن

مسکن ملی تهرانسر با پیشرفت ۴۰ درصدی

وی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن ملی تهرانسر به ۴۰ درصد رسیده و ساخت و ساز به خوبی در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره فرمول فروش پروژه‌های مسکن ملی تهرانسر گفت: طبق قراردادی که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با شریک (سازنده) دارد، وقتی این واحدها به میزان پیشرفتی که مورد تأیید این اداره کل است رسید، از طریق مزایده به کسانی که واجد شرایط هستند، واگذار می‌شود.

محبت خواه در خصوص انتقال تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن به واحدهای مسکن ملی تهرانسر گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

مطلب پیشنهادی:  سرعت ساخت مسکن به 4 ماه می‌رسد

وی افزود: به ساخت این واحدها (تهرانسر) تسهیلات ویژه ای اختصاص می‌یابد که بانک عامل به سازنده به صورت مرحله‌ای پرداخت می‌کند.

۲ هزار واحد مسکونی در تهرانسر ساخته می‌شود

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برنامه دولت برای تهرانسر، ساخت ۲ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۹۰۰ واحد آن آغاز شده است.

او گفت: در حال انجام کارهای ۱۱۰۰ واحد دیگر هستیم که احداث آنها آغاز شود منتها یک یاز کارهایی که باید انجام شود، این است که تمام سرانه‌ها رعایت شود. به این معنا که با احداث این ۲ هزار واحد و افزایش جمعیت این منطقه در غرب تهران، باید حتماً فضاهای آموزشی مورد نیاز، فضاهای ورزشی، فضای سبز، درمانی و انتظامی نیز در نظر گرفته شده و احداث شوند.

مطالعه بیشتر: مطلب «شرایط واحدهای مسکونی در جنوب اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …